Echipa profesionistă de ciclism Astana se pregătește de un sezon solicitant, unde pe de-o parte va trebui să își apere victoriile de anul trecut, iar pe de alta să vadă dacă poate obține altele noi. Și când vorbim de circuitul World Tour, cel mai prestigios al ciclismului mondial, îți trebuie cele mai bune condiții, bicicleta ocupând un loc important în ecuația succesului. Așa că am zis să vedem ce folosește Fabio Aru în acest sezon, tânărul italian fiind unul din oamenii de bază pentru Vincenzo Nibali, câștigătorul de anul trecut din Turul Italiei și locul secund din Turul Spaniei.
Întreaga echipă Astana rulează pe Specialized S-Works Tarmac SL4, deci care să fie a lui Fabio Aru?
Aha, iat-o!
Imaginea de ansamblu a cursierei italianului. Modelul nu se regăsește printre versiunile standard comercializate de către Specialized, bicicletele echipei Astana fiind dotate cu setul Campagnolo Super Record de 11 viteze, fie mecanic, fie electronic, în funcție de opțiunea fiecărui rutier. Aru merge pe ce știe, așa că varianta mecanică a fost alegerea sa.
Bine, nu e chiar în totalitate setul Super Record, căci echipa a mers pe mână furnizorului de biciclete și a montat angrenajul FACT Carbon, produs de Specialized, despre care firma susține că ar avea cel mai bun raport greutate-rigiditate disponibil pe piață în momentul de față.
Nelipsit de pe bicicleta oricărui profesionist, și nu numai, este powermeter-ul, care exprimă în termeni foarte clari puterea pe care un ciclist o dezvoltă și, implicit, cât de în formă este.
Știm cât țin italienii la imagine și la eleganța lucrurilor pe care le au și folosesc, dar când vine vorba de performanță, trebuie să apeleze și la eficiență. Noroc că Specialized a găsit o metodă de a îmbina frumosul cu utilul prin cablajul intern, foarte discret la vedere și care ferește calburile de intemperii.
Idem și pentru schimbătorul de spate.
Roțile joacă un rol fundamental pentru atingerea și menținerea unei viteze ridicate, așa că alegerea unui set produs de o firmă care doar de asta se ocupă este firească. Perechea este Corima Viva S, cu profil de 32mm, pentru baieuri și sunt integrale din carbon, cântărind un total de 1.190 de grame. Cât privește baieurile, Veloflex Carbon sunt ușoare, dar nu fantastice din acest punct de vedere, însă compensează prin aderență, rezistență scăzută la înaintare (caracteristică generală a baieurilor), dar și prin rezistență la pene, grație unei benzi aflate între carcasa baieului și stratul de cauciuc.
Confortul se numără printre criteriile esențiale ale unei cursiere reușite și acest lucru se poate constata și la Specialized-ul lui Fabio Aru, care folosește un ghidon ergonomic, ghidolină de plută și o pereche de manete Campagnolo care se integrează ca turnate în peisaj. Și din nou ajungem la frumosul de care italienii nu se pot separa: albul imaculat, linii elegante, simplitate. Astana este o echipă finanțată de statul Kazahstanului în principal, dar are sediul în Italia și are un staff tehnic compus aproape exclusiv din mecanici italieni. Iar influența italiană a echipei nu are cum să treacă neobservată. Che bello!
Foto: Dan Mazilu
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…