SRAM EX1 și Guide RE, primele componente speciale pentru E-MTB

Transmisiile SRAM 1x au avut un puternic impact asupra MTB-ului mondial fiind repede adoptate ca o opțiune standard pentru cei mai mulți atleți de performanță și amatori. SRAM EX1 aduce această revoluție în lumea E-MTB-ului, fiind de asemenea prima transmisie din lume proiectată special pentru E-MTB.

Până la apariția lui EX1, E-MTB-ul era considerat doar un MTB cu asistare electrică. De data aceasta, componentele sunt special concepute în acest scop. SRAM a colaborat cu producătorii de motoare electrice pentru a elimina problemele care apăreau la folosirea unei transmisii normale.

Inima sistemului este caseta E-BLOCK, proiectată să ofere rapoartele potrivite pentru un E-MTB. Este vorba de o casetă cu 8 pinioane 11-48 care oferă o gamă de viteze de 436%! După testări îndelungate, SRAM a decis că aceasta este gama ideală de rapoarte pentru un E-MTB.

Caseta are schimbări mari între trepte, în medie de 30%, reducând tendința utilizatorului de a schimba mai multe trepte o dată. Astfel este redusă mult uzura componentelor. Caseta este construită din oțel rezistent și este mai îngustă decât cele de 10 sau 11, pentru a menține o linie bună a lanțului. Lanțul este ceva mai lat și mai rezistent decât cel normal pentru a mări rezistența sa în timp, un lucru important la E-MTB unde schimbările treptelor se fac de obicei la viteză și cuplu mari și cadență mică. Caseta nu folosește butuci XD.

Angrenajul este foarte ușor, cu prindere tip ISIS, disponibil cu brațe de 170 și 175 mm. Pe el se pot monta foi de 14, 16 sau 18 dinți.

Manetele de schimbător au fost concepute pentru a schimba câte o treaptă odată. Deraiorul folosește tehnologia X-HORIZON găsită și pe modelele XX1 și X01, cu un ambreiaj reproiectat și cu brațul și rotițele special proiectate pentru pinionul de 48.

De asemenea, au fost dezvoltate și frânele speciale Guide RE, capabile să facă față la viteze medii mai mari, utilizare mai intensă și la o bicicletă mai grea, datorită motorului și bateriei. Etrierul are 4 pistoane și este derivat din modelul Code.

Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma