Ce e esențial este că acum mai mult ca oricând, existența deraiorului față în MTB este pusă la îndoială. Mai mult, producătorii deja au pregătite biciclete echipate cu noul grup, care sunt deja disponibile pe piață. Dar să vedem ce au de spus colegii americani despre aceste noi componente.
GX Eagle | X01 Eagle | XX1 Eagle | |
Crankset | 632g | 520g | 493g |
Rear Derailleur | 290g | 276g | 265g |
Cassette | 448g | 354g | 360g |
Trigger Shifter | 122g | 124g | 124g |
Chain | 262g | 260g | 260g |
TOTAL | 1,754g | 1,534g | 1,502g |
DIFFERENCE | +252g | +32g | — |
Reglajul schimbătorului durează ceva mai mult datorită spațierii mici dintre pinoane. Aceasta trebuie făcută cu atenție, trebuie avută în vedere reglarea corectă a șurubului B și a lungimii lanțului. Lanțul trebuie să stea destul de strâns pe pinionul mare, doar la 2 zale de poziția maximă posibilă.
Este probabil nevoie și de mici ajustări pe teren, dar în general se obțin schimbări fine și rapide. Pe stand se remarcă frecarea lanțului pe dinții foii narrow-wide atunci când acesta e pe pinionul de 50, lucru care est prezent la toate transmisiile 1x, doar că aici pinionul mare amplifică senzația. Pe teren însă acest lucru este insesizabil.
Maneta schimbă vitezele cu performanța obișnuită a sistemului Exact Actuation 1:1 dar lipsește posibilitatea reglării poziției levierului, existentă la modelele mai scumpe.
Informații și imagini preluate de pe bikerumor.com
Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Vezi comentarii
Ceva despre preț? Era bun și prețul de pus in tabelul acela comparativ. Ceva informații despre adaptoare pentru bicicletele mai vechi?
Pretul era in articolul scris cu vreo doua zile in urma cand a fost anuntata lansarea, e drept ca nu e pus un link. Adaptoare nu exista pentru ca nu e nevoie, cumperi setul si il montezi, doar butucul trebuie sa fie tip XD sau modificat pentru standardul acesta. Daca nu e, se pot folosi pinioane standard 11-50 de exemplu, dar se pierde destul de mult la gama de rapoarte prin lipsa pinionului de 10.
Comparativ cu Shimano XT 1x11 cu foaie tot de 32, nu cred ca este mai usoara transmisia Eagle GX. Si daca comparam si pretul, cu Shimano iesi mai ieftin.
La Shimano ai doar 11-46, pe cand la Sram 10-50.