Aluminiul rămâne mereu o opțiune preferată la Specialized care oferă în continuare modele bine echipate la prețuri rezonabile. Aceasta este și ideea din spatele noului Specialized Chisel – o bicicletă gata de competiție, cu prețul sub 2000 Euro.
Cum traseele de competiție de XC au devenit tot mai tehnice, producătorii modifică geometria bicicletelor pentru ca acestea să facă față noilor condiții. Cele mai importante modificări le-au suferit modelele hardtail. Acest lucru e valabil și la Specialized când a lansat modelul extrem de ușor Epic HT, cu geometrie foarte modernă. Noul Chisel se inspiră din Epic HT în ceea ce privește geometria.
Geometria e cea standard pentru un hardtail modern de XC – un unghi mai mic al furcii, de 68 de grade, monobloc coborât, reach mărit, chainstay-uri scurtate și furcă cu offset mic. Geometria modernă oferă pe Epic HT o stabilitate fantastică la coborârile în viteză mare, așa că probabil Chisel va avea același beneficiu.
Specialized spune că noile cadre Chisel au greutatea sub 1400 g inclusiv axul thru și sunt mai rigide ca modelele anterioare. Sudurile folosesc tehnologia D’Aluisio Smartweld – similar cu cele de pe modelul popular de șosea Allez. Fabricat din același aluminiu M5 ca Allez, Chisel este primul MTB Specialized ce folosește această tehnologie de sudare.
În mod tradițional, tuburile de aliminiu sunt tăiate și sudate la joncțiuni prin metode care se bazează mult pe îndemânarea sudorului. Tehnologia D’Aluisio Smartweld dă aceste joncțiuni pe mâna inginerilor. Headtube-ul , top tube-ul și downtube-ul sunt hidroformate cu o margine curbată care, la alipire, formează un șanț care se umple cu materialul de sudură.
Acest lucru creează un punct de conexiune despre care inginerii Specialized cred că este mult mai rigid, rezistent și consistent decât ceea ce se poate obține prin sudura tradițională. Deoarece punctele de contact au fost mutate departe de cele de stress maxim, formele tuburilor pot fi acum radical modificate. Sudurile sunt suficient de rezistente astfel că e nevoie de material mai puțin în alte zone, permițând formarea de zone ce să ofere o amortizare ce nu era până acum posibilă la un cadru din aluminiu.
Noul Chisel e disponibil în două modele, Base și Comp. Ambele vin echipate cu furcă RockShox Judy 110 mm (Gold la Comp și Silver la Base), transmisii 1×12 (Deore sau SLX) și frâne Shimano Deore. Roțile sunt modelul tubeless-ready Specialized Stout, pe ele fiind montate anvelopele tubeless Specialized Ground Control 29×2.3 pentru viteză maximă.
Folosind la maxim avantajul tehnologiei de sudare DSW, Specialized a implementat pe Chisel tijă de șa de 30.9 mm fără a crește greutatea. Astfel se pot monta tije dropper cu cursă mai lungă, pentru a crește capabilitățile pe teren tehnic. Rutarea cablurilor e complet internă, inlcusiv pentru tija dropper, aspectul fiind curat și profesionist. Chisel e disponibil în mărimi între XS și XL, toate cu loc pentru două bidoane în cadru.
Prețul anunțat este de 1500$ pentru modelul Chisel Base, 1700$ pentru Chisel Comp și 900$ pentru cadrul separat. Modelele sunt deja disponibile la distribuitori.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…