Poliția olandeză a găsit o soluție ingenioasă pentru a descoperi bicicletele electrice din trafic care sunt asistate cu o viteză mai mare de 25 km/h, limita prevăzută de lege. Bicicleta suspectă este urcată pe platforma respectivă, este fixată roata de față, apoi polițistul va pedala ca să observe dacă motorul taie asistența la 25 km/h sau nu.
247 astfel de dispozitive au intrat deja în dotarea poliției. Amenda este de 290 de euro pentru prima abatare, însă legea spune că la a 3a abatere se confiscă și bicicleta electrică modificată. Aceste măsuri survin în urma unui număr record de accidente fatale în 2022, poliția precizând că mulți care folosesc bicicletele fără limitare nu poartă nici cască și nici nu au permis, vehiculele fără limitare nemafiind considerate de fapt biciclete electrice.
Viteza până la care poți fi asistat de către motor (25 km/h) este una decentă, însă cel puțin în orașe, unele persoane au nevoie de o viteză mai mare de deplasare. Singura opțiune sunt pedelec-uri, susținute până la 45 km/h, dar pentru care este nevoie de permis, asigurare, înmatriculare etc, iar în unele țări europene este interzisă utilizarea lor pe pistele de biciclete fiind considerate mopede. Așadar, singura soluție care rămâne la dispoziție sunt sistemele care anulează limitarea respectivă.
Poliția olandeză a descoperit faptul că majoritatea e-bike-urilor cu limita de viteză înlăturată sunt cele cu anvelope late, similare fat bike-urilor, foarte populare printre tinerii olandezi.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…