Transmisia R8000
Pentru angrenaj există opțiunile clasic 53-39T, semicompact 52-36T, compact 50-34T și de ciclocros 46-36T.
Caseta de pinioane vine în 6 dimensiuni standard cu codul CS-R8000: 11-25T, 11-28T, 11-30T, 11-32T, 12-25T, 14-28T și un model cu pinion mare 11-34T cu codul CS-HG800 ce poate fi montată atât pe cursiere cu un distanțier cât și pe MTB.
Noile pedale Ultegra Carbon SPD-SL încurajează performanța având o grosime redusă cu 0.7 mm ce mărește brațul forței. Sunt mai ușoare cu 12 g decât versiunea anterioară PD-6800 (acum au 248 g). Există și opțiunea pedalelor cu ax mai lung cu 4 mm.
Copiind butoanele secrete Dura-Ace Di2, noile Ultegra includ butoane în partea de sus a manetelor, acestea putând fi programate să schimbe vitezele sau să comande alte funcții cum ar fi cele ale computerelor sau luminilor compatibile.
Toate butoanele și levierele pot fi programate să execute orice comandă cu ajutorul aplicației E-TUBE pentru telefon, tabletă sau PC. Aplicația nu doar ajută la configurat ci și la instalarea ultimelor versiuni de firmware și la rularea de teste pentru sistem.
Manetele hidraulice ST-R8070 sunt un pas peste vechile R785 non-serie având reglaj larg pentru distanță și cursă liberă. Noile manete ST-R8070 și ST-R8020 cântăresc doar 360 g respectiv 550 g, cu doar 65 g respectiv 112 g mai grele decât modelele pentru frână pe jantă ST-R8050 – 295 g și ST-R8000 – 438 g.
Deraiorul față este proiectat să schimbe rapid și ușor lanțul pe foi sub tensiune mare. În combinație cu angrenajul redesenat, sistemul permite folosirea anvelopelor mai late și a unor rapoarte cu plajă mai mare fără ca schimbarea vitezelor să aibă de suferit.
Deraioarele spate RD-8050 Di2 și RD-8000 mecanic au preluat profilul redus Shadow RD de la Dura-Ace. Acestea vin în versiuni short cage SS pentru pinioane între 11-25 și 11-30 și long cage GS pentru pinioane între 11-28 și 11-34. Ambele deraioare în versiunea Di2 comunică între ele pentru schimbare automată sau semiautomată Synchronized Shifting.
Manetele mecanice de schimbător sunt disponibile în formă hidraulică ST-R8020 sau pentru frâne pe jantă ST-R80000. Acestea folosesc cabluri tratate cu polimer pentru schimbări foarte ușoare ale vitezelor. S-a renunțat la șurubul rotativ de reglaj pe cablu și s-a introdus un reglaj fin cu cheie imbus pentru tensionarea cablului.
Sistemul de frânare
Frânele mecanice vin și în versiune direct-mount. Toate sunt compatibile cu anvelope de 28c iar corpul are spațiu foarte mic între elemente. Între brațe există un element stabilizator ce reduce deformarea și crește eficiența frânării. Sistemul direct-mount se folosește pe cadrele compatibile și scade greutatea crescând în același timp rigiditatea.
Roțile
Noii butuci folosiți HB/FH-RS700/770 cresc accelerația și sunt cu aproape 60 g mai ușori decât un set de butuci Ultegra 6800. Jantele folosesc un sistem de laminare a carbonului cu o greutate mai mică și o rigiditate mai mare, reducerea fiind de 80 g la un set de roți.
Componentele Ultegra R8000 mecanice pentru frână pe jantăvor fi disponibile în Europa din Iunie 2017 în timp ce modelele Di2 și cele hidraulice vor fi disponibile din August 2017.
Pentru mai multe informații vizitați pagina producătorului.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Salut! As vrea sa ma ajuti cu trei informatii. A mai crescut eficienta de franare la franele pe janta r8000 fata de r6800?
S a mai marit viteza de reacite in schimbarea treptelor la setul mecanic? (Tot intre cele doua generatii)
Merita upgrade de la r6800 la r8000 din cele doua puncte de vedere?
In mod normal toate ar trebui să se îmbunătățească într-o oarecare măsură. Ca să ne pronunțăm însă, ar trebui să le încercăm personal pe ambele ceea ce e cam greu.