Trasele de MTB devin an de an mai complicate iar bicicletele devin și ele din ce în ce mai capabile și versatile. Noul XTR M9100 se adresează tuturor, indiferent dacă doresc o greutate mică, un control mai bun sau versatilitate pentru orice situație, împingând granițele inovației pentru victorie! Fiecare aspect în ceea ce privește echilibrul între viteză și control a fost atent analizat și optimizat la noua linie Shimano XTR M9100.
Blocul de pinioane
Noul XTR introduce și o casetă de pinioane 10-45t tot de 12 viteze – 10-12-14-16-18-21-24-28-32-36-40-45T – pentru trasee mai rapide sau mai puțin abrupte, dedicate cicliștilor de XC ce își doresc pași mai mici de urcare și cea mai mică greutate posibilă și vor să cucerească orice pantă le iese în cale.
Există și o a 3-a opțiune ca raport, practic o casetă 10-51T fără foaia de 51, restul de 11 pinioane putând fi folosite cu restul componentelor de 12, rezultând o bicicletă mai ușoară și o roată spate mai rigidă.
Pentru a se adapta la 12 viteze, Shimano a adoptat la butuci tehnologia MicroSpline de atașare a blocului de pinioane. De asemenea clicheții radiali folosiți până acum au fost înlocuiți cu tehnologia Scylence care reduce forța de frecare și crează un butuc silențios. Butucii față sunt disponibili cu ax thru de 15 mm și lățime de 100 și 110 mm iar cei spate cu ax thru de 12 mm și lățime de 142 sau 148 mm.
Noul angrenaj pentru 12 viteze folosește tehnologia Hollow (brațe goale pe interior). Cicliștii de XC ce preferă 1×12 au la dispoziție foi între 30 și 38T. Cicliștii de Enduro pot adăuga la sistemul 1×12 dispozitivul de ghidare a lanțului cu prindere E, D sau ISCG05.
Schimbătoarele
Cockpit-ul a fost regândit pentru a permite schimbările rapide de viteză și adaptarea la condițiile oferite de teren. Pentru acest lucru a fost conceput noul sistem I-SPEC-EV care presupune montarea tuturor componentelor într-o singură unitate și oferă ajustare laterală 14 mm și de 60 de grade rotație pentru ca să poată fi găsită poziția ideală a mâinilor pe ghidon și pentru ca acesta să rămână mai puțin încărcat.
Efortul necesar pentru apăsarea manetelor e substanțial mai mic decât la XTR M9000. Se păstrează caracteristicile Rapidfire Plus, 2-Way Release și Multi-release de la generația anterioară. Pentru maneta spate va exista un convertor de la 11 la 12 viteze pentru opțiunea 11 viteze. Pentru 2x va exista o manetă ce se poate apăsa și în sus și în jos.
Acestea sunt construite pe baza celebrului model XTR M9000, designul manetelor fiind schimbat iar corpul și colierul fiind în poziții diferite. Colierul e mai spre mijlocul manetei iar marginea corpului acesteia se poziționează perfect pe ghidon pentru a crea o frână mai rigidă.
Modelul cu 2 pistoane are o manetă XC mai ușoară cu posibilitatea de apropiere sau depărtare. Cel cu 4 pistoane are o manetă dedicată, iar ajustarea se face fără scule, incluzând și tehnologia Shimano Servo Wave. Etrierii sunt din aluminiu și folosesc un furtun hidraulic foarte rigid ce oferă un răspus excelent la frânare.
Plăcuțele au fost schimbate, existând variante de rășină sau metalice pentru modelul cu 4 pistoane și de rășină/metalice/titan pentru cel cu 2. Discurile folosesc tehnologia modificată ICE-TECHNOLOGIES FREEZA ce reduce greutatea și scade temperatura discului cu 5, 10, 20 si 30 de grade la cele de 140, 160, 180 respectiv 203 mm.
Greutăți anunțate:
Mai multe informații sunt disponibile pe pagina de produs.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…