Orașul înseamnă pentru multă lume smog și o viață nesănătoasă, dar zgomotul de fond este un element important pe care multă lume nu îl bagă în seamă. Organizația Mondială a Sănătății spune că zgomotul este cel de-al doilea factor agravant al sănătății ca importanță după poluare. Scott a luat problema în vizor și au decis să scoată o gamă de biciclete silențioase cu asistență electrică, perfecte pentru mediul urban.
Toate modelele din gama E-Silence folosesc același cadru din aluminiu 6061, disponibil în dimensiunile S-XL și care are câteva aspecte interesante. Bateria și motorul Brose sunt integrate cât mai bine posibil, există un portbagaj spate integrat ce ajută și la montarea aripilor de protecție. Unele au furcă rigidă Silence care are o prindere solidă metalică pentru aripa față.
Pe partea frontală a seat-stay-ului se poate monta o prindere specială pentru lacătul pliabil Abus Bordo. Dacă nu se dorește montarea acestuia, prinderile sunt acoperite cu dopuri din cauciuc. Cablurile sunt rutate intern prin downtube și chiar și prin brațul furcii Silence. Toate versiunile folosesc roți 700c cu anvelope Schwalbe de 50 mm.
Alte accesorii disponibile sunt lumina față integrată în pipă și cea spate în cadru. Pipa Syncros este ajustabilă pe înălțime pentru diferite poziții pe bicicletă. Este prezent de asemenea și un cric.
Motorul Brose de pe E-Silence oferă o putere de 250 W și un cuplu maxim de 90 Nm, fiind alimentat de la o baterie de 508wH. Greutatea motorului este de aproximativ 3.5 kg ceea ce nu e mult deloc. Bateria poate funcționa la temperaturi între -20 și +60 grade. Viteza maximă este de 25 km/h, la viteze mai mari asistența fiind oprită iar bicicleta trebuie propulsată mecanic de utilizator.
Există trei nivele de asistență: Cruise – 65%, Tour – 165% și Sport – 295%. În funcție de modul de utilizare, autonomia poate ajunge la 150 km.
Unitatea de control de pe ghidon folosește un display protejat cu sticlă rezistentă și funcționează foarte bine în ploaie sau cu mănuși. Aceasta controlează atât motorul cât și luminile, selectează între nivelurile de asistență sau activează un mod de ajutor la împins. Pe ecran sunt afișate viteza curentă, autonomia bateriei și dacă luminile față/spate sunt aprinse.
Elementul interesant al modelului de top E-Silence Evo este transmisia cu curea Coni, legată la un butuc Nuvinci Harmony N330. Acesta schimbă automat vitezele odată ce a fost aleasă una dintre cele trei cadențe necesare de pe unitatea de control de pe ghidon. Doar la modelul Evo, controlul motorului se face din stânga și cel al butucului din dreapta ghidonului.
Evo folosește furca rigidă Silence, frâne hidraulice Shimano, ghidon, șa și pipă reglabilă Syncros, tijă de șa cu lumină încorporată iar în față o lanternă Supernova E3. Greutatea totală este de 24 kg.
Modelul Speed 10 este o opțiune pentru cei ce doresc furca rigidă dar nu și transmisia cu curea. Este folosită furca Silence și o transmisie XT-SLX pe 11 viteze. Frânele hidraulice sunt tot de la Shimano iar ghidonul, pipa, șaua și tija sunt de la Syncros. Greutatea este ceva mai mică, de doar 23.8 kg.
Pentru cei ce doresc puțină amortizare, modelele E-Silence 10 și 20 sunt echipate cu furci cu suspensie. Modelul 10 este cel mai bine echipat, cu o furcă Rockshox Paragon Gold de 60 mm, transmisie XT/SLX pe 11 viteze și frâne hidraulice. Modelul folosește o lumină față integrată Spanninga și una pentru spate B&M. Greutatea este de 23.8 kg.
Modelul de bază 20 are o furcă Rockshox Paragon Silver de 60 mm și transmisie Deore cu 10 viteze. Folosește tot frâne hidraulice Shimano, pipă, ghidon, tijă și șa Syncros și pedale VP. Luminile sunt identice ca la modelul 10, dar greutatea este ceva mai mare, de 23.9 kg.
Mai multe informații despre echipare, geometrie și modele găsiți pe pagina producătorului. Prețul nu e afișat, fiind disponibil la distribuitori.
Informații și imagini de pe bikerumor.com