Santa Cruz prezintă primul e-bike mid-power din gama lor cu o greutate scăzută, noul Heckler SL

Santa Cruz a anunțat lansarea bicicletei Heckler SL, un e-bike cu o putere medie care este generată de motorul Fazua Ride 60. Este primul model SL (super light) al brand-ului californian care semnalează o greutate scăzută. Prin urmare, Heckler SL în medie are o greutate de 18,5 Kg.

De-a lungul procesului de construire și proiectare Santa Cruz a avut ca și scop crearea unei biciclete electrice ușoară, manevrabilă și cu un design subtil prin care să nu îți dai seama ca este un e-bike.

Rezultatul este un e-bike cu suspensii de 150mm/160mm în format mullet (MX) cu un cuplu de 60 Nm și o baterie de 430 Wh. Toate aceste detalii împreună cu geometria adaptată noilor standarde ne spun că Santa Cruz s-ar putea să fi dat jackpot-ul.

Santa Cruz Heckler SL

În timp ce Santa Cruz Heckler, modelul standard, poate schimba formatul roților de la 29 inch la mullet (MX), SL suportă doar formatul mullet (MX). Link-ul VPP care este ușor de recunoscut, livrează 150 mm cursă a suspensiei de spate, iar la nivelul furcii cursa este de 160 mm.

Santa Cruz oferă cinci varinate de echipare diferite pentru Heckler SL și toate dispun de un cadru construit din carbon. Variantele, Heckler SL R, Heckler SL S și Heckler SL GX AXS au un cadru construit din carbon numai că este o varinată mai grea, denumită “C”. Între timp, modelele mai scumpe sau cele de top, Heckler SL X0 AXS RSV și Heckler SL XX AXS RSV beneficiează de un cadru construit din carbon mai ușor dar la fel de rezistent, denumit “CC”.

Motorul

Discret introdus în cadru este motorul Ride 60, produs de Fazua. Același motor îl regăsim și pe modelul Skitch dar și pe Pivot Shuttle SL și Ghost Path Riot.

În lumea motoarelor cu putere medie, care sunt ușoare, motorul TQ HPR-50 a debutat pe Trek Fuel EXe și a fost foarte apreciat. În comparație cu acesta, Fazua Ride 60 are un cuplu mai mare, anume 60 Nm și este mult mai bine integrat în cadru, fiind mai discret.

Acest motor are trei moduri de asistență. Fiecare poate fi modificat în funcție de preferințele fiecărui via aplicației Fazua. Breeze, River și Rocket, acestea sunt denumirile celor trei moduri de asistență, iar o funcție Boost ajută la folosirea motorului la capacitatea lui maximă de 450 wați.

Portul de încărcare

Motorul Fazua Ride 60 are o greutate de 1,96 Kg, iar bateria de 430 Wh are 2,2 Kg. Acțiunea de îndepărtarea a bateriei nu este ușoară. Ca și consecință, motorul trebuie demontat pentru a face loc bateriei să iasă dar încărcarea acesteia se face printr-un port care este montat pe cadru, chiar în zona down-tube-ului, iar durata de încărcare a acumulatorului este de 3,5 ore. Santa Cruz susține ca lucrează deja la un range-extender care probabil va fi disponibil în 2024.

Ecranul care afișează nivelul bateriei

Pe top-tube este integrat și ecranul pentru afișarea nivelului de baterie ramas. Tot sistemul care face acesta bicicletă un e-bike cântărește 4,2 Kg.

Geometria

Santa Cruz se adresează tuturor rideri-lor prin mărimile cadrului, pleaca de la S și ajunge tocmai la XXL. Prin urmare, valorile reach-ului sunt generoase, ele fiind cuprinse între 432 mm (SM) și 523 mm (XXL). În marimea LG, reach-ul este de 478 mm ceea ce înseamnă că este cu 6 mm la mare decât la modelul Heckler, în mărimea L desigur.

Unghiul furcii este amplasat la 64 grade, iar unghiul seat-tube-ului este de 76,6 – 77,5 grade. Mărimile, SM, MD și LG dispun de un chainstay cu lungimea de 443 mm, iar pentru a ține un balans bun aviz mărimilor mai mai mari chainstay-ul are o valoare de 446 mm (XL) și 450 mm (XXL).

Flip-chip

Cum era de așteptat din partea brand-ului, Heckler SL benficiează de două posibilități de schimbare a geometrie via flip-chip. Pentru a-ți da seama care este acesta este gravat cu Hi și Lo. Se află în zona de jos a amortizorului și acest flip-chip trebuie intors în pentru a modifica geometria. Prin urmare BB-ul crește cu 3 mm, unghiul furcii crește cu 0,3 grade și unghiul seat-tube-ului tot cu 0,3 grade, asta în pozitia High (Hi).

Din fericire, cadrul Heckler SL primește un seat-tube relativ scurt, 430 mm în marimea L. Asta înseamnă ca va veni echipat cu o tija de șa hidraulică cu o cursă mai mare, iar spațiul dintre picioare va fi mai mare astfel manevrarea bicicletei va fi mai ușoară.

Greutatea

În timp ce Santa Cruz au specificat in medie o greutate de 18,5 Kg, modelul Heckler SL XX AXS RSV în mărimea L are o greutate de 19 kg, exceptând pedalele si tubeless-ul. Prin urmare, greutatea modeleler mai ieftine este mai mare.

Disponibilitate și prețuri

Varinate și echipări

Santa Cruz oferă variante diferite în regim de componente pentru Heckler SL. Prețurile pleacă de la 7.299 dolari și ajung la 12.999 dolari. Cu vânzare fiecărei biciclete Heckler SL, brand-ul californian donează 20 dolari spre o fundație caritabilă pentru construirea traseelor din jurul lumii și încă 20 dolari spre programul lor de reciclare a bateriilor. În completare, modelele sunt disponibile pentru achiziționare.

via Santa Cruz

Andrei Diaconu

Share
Published by
Andrei Diaconu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma