Dezvoltarea noilor modele de biciclete de trail și endure este fascinantă, dar nici modelele de XC nu au rămas deoparte. Mulți cred că o bicicletă cu cursă scurtă și anvelope înguste e bună doar pentru competiții, dar o simplă privier asupra modelului Santa Cruz Blur TR sugerează că acest lucru e departe de a fi adevărat. Există multe motive pentru a allege o bicicletă mai eficientă, cu cursă mai scurtă, iar cu mici modificări modelul TR e gata și de distracție.
Pentru ambele echipări Blur și Blur TR, cadrul folosește suspensia Santa Cruz VPP într-o variantă cu o cursă de 100 mm obținută pe cel mai ușor cadru full-suspension al producătorului. Oferit în variantele din carbon C și CC, modelul de top CC oferă cel mai ușor și rigid cadru. La fel cu restul bicicletelor din ofertă, noul Blur a primit suspensia reproiectată VPP cu un braț inferior mai coborât și cu un triunghi spate mai ridicat și cu o rigiditate laterală mărită.
În față, echiparea TR folosește o furcă Fox Step Cast 34 cu cursa de 110 mm în locul celei Step Cast 32 cu cursa de 100 mm folosită la echiparea XC. Cadrul e proiectat pentru roti de 29, folosește butuc Boost 148 mm și are loc pentru anvelope de 29×2.4.
Chiar și la modelul cu cursa mărită, amortizorul și furca sunt controlate cu maneta RockShox TwistLoc – o alegere interesantă având în vedere că suspensiile sunt de la Fox. TwistLoc funcționează ca un GripShift – se rotește maneta pentru a deschide suspensia și se apasă un mic buton pentru a bloca ambele suspensii. Este foarte bine că bicicleta are o transmisie 1x deoarece există oricum multe cabluri de la blocajele suspensiei și de la comanda tijei dropper.
Cu excepția furtunelor de frână, rutarea cablurilor este internă, cablul pentru schimbătorul spate ieșind din downtube deasupra monoblocului, după care intră iar în triunghiul spate.
Echiparea TR include o tijă de șa RockShox Reverb, aceasta fiind o altă diferență față de modelul TR standard. Pentru concursurile de XC probabil se prefer renunțarea la aceasta pentru a salva câteva grame.
Echparea din imagini este pentru modelul XO1 TR ce are o transmisie SRAM X01 Eagle 1×12 cu un angrenaj X1 Eagle Carbon DUB cu foaie de 34t și monobloc filetat.
Chiar dacă e un model de XC, există protecții pentru downtube și chainstay-uri/seatstay-uri ce protejează cadrul de loviturile bolovanilor și ale lanțului. Există o a doua prindere pentru support de bidon sub downtube ce poate fi utilă la turele lungi.
Frânarea e asigurată de o pereche de SRAM Level TLM cu discuri SRAM CLX Centerlock de 180/160 mm. Modelul de XC are discuri de 160 mm la ambele roti pentru a mai salva din greutate.
Bicicleta e finisată cu ghidonul propriu Santa Cruz SCB XC din carbon de 740 mm și o pipă Syntace LiteForce de 80 mm.
Este frumos mereu modul în care WTB integrează sigla producătorului bicicletei în șeile dedicate, la fel și aici unde șaua continuă tema grafică de pe toptube.
Echiparea standard X01 TR include jantele din aluminiu RaceFace ARC dar bicicleta poate fi echipată și cu jantele din carbon Santa Cruz Reserve 25 la un preț suplimentare de 1200 $. Acestea au o lățime internă de 25 mm, externă de 30.6 mm și un offset asimetric de 3 mm. Pe acestea se pot monta anvelope până la 2.4, pe bicicletă venind montat un set de Maxxis Rekon 29×2.25 3C EXO TR. Împreună cu butucii DT350 roțile au o greutate declarată de 1607 g.
Toată bicicleta are o greutate de 11 kg fără pedale și fără lichid antipană, mai puțin de cea declarată de 11.28 kg și e mai grea cu 900 g decât echiparea XC X01.
Blur are o geometrie destul de avansată pentru o bicicletă de XC cu un unghi al furcii de 69 de grade și al tijei de șa de 74 de grade, dar cu cursa suplimentară de 10 mm în față a modelului TR unghiul furcii e mai mic cu 0.5 grade și monoblocul e un pic mai coborât. Altfel geometria e destul de asemănătoare, cu chainstay-uri de 432 mm și un reach de 435/440 mm pentru modelul XC/Trail.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații și imagini de pe bikerumor.com