Roțile Campagnolo Bora WTO DB, considerate de unii ca fiind cele mai bune roți tubeless existente pe piață, vin în sfârșit într-o variantă pentru cei ce vor viteză maximă pe plat, în probele de contratimp și la triatlon: Bor WTO 60 DB! Modelul optimizat în tunelul aerodinamic Bora WTO a fost lansat acum doi ani, cea mai versatilă opțiune cu profil de 60 mm a producătorului nu era încă disponibilă pentru frâne pe disc. Acum acest lucru a fost corectat, noile roți tubeless din carbon având proprietăți aerodinamice de top și fiind oferite acum în 3 profile diferite, pentru o gamă întreagă de condiții de rulare.
Campagnolo a spus de la început despre roțile lor cu profil de 60 mm Bora WTO 60 că sunt cea mai bună opțiune pentru curse pe orice teren, dar nici după ce în gama WTO au fonst introduse versiuni pe disc cu profil de 45 și 33 mm, una de 60 mm nu a existat pentru sprinteri, iubitorii de contratimp și triatloniști.
Cu noul profil mai mare, Campagnolo spune despre noile jante WTO că oferă drag negativ, adică roțile sunt împinse în față la un anumit unghi al vântului. Noile roți promit penetrare aerodinamică maximă, la un unghi al vântului între 10-20 grade, condiții în care bicicleta se încadrează 80% din timp. Aceste roți sunt practic fără rival în învingerea rezistenței aerului.
Noile roți pentru discuri Bora WTO 60 DB folosesc un profil nou de 60 mm aplatizat, similar cu cel folosit la modelul cu frâne pe jantă, dar de fapt un pic mai îngust, cu o lățime externă de 26.1 mm. În interior roțile au aceiași formă ca restul roților Campagnolo moderne de cursieră pe disc: lățime de 190 mm și formă hooked 2-Way Fit tubeless, optimizată pentru anvelope de 23, 25 și 28 mm.
La fel ca modelele WTO anterioare, noile 60 DB folosesc fibre din carbon UD lipite cu o rășină rezistentă UV ce nu necesită vopsea sau alte finisaje, direct din presă. Rezultatul e o greutate decentă de 1590 g pentru setul de roți cu profil mare, tubeless, pentru frâne pe disc – greutatea maximă admisă pentru ciclist + bicicletă fiind de 120 kg.
Bora WTO 60 DB folosesc spițarea Campagnolo G3 2:1 și jantă fără întreruperi de material, datorită construcției MoMag. Cele 24 de spițe aero cu profil eliptic sunt grupate câte trei, două spițe dintr-o parte fiind împerecheate cu una din paortea opusă, pentru a crea o tensiune mai mare, cu scopul unei durate de viață mai mare a roții.
Noile roți se învârt pe ax de dimensiuni mari, din aluminiu, cu sistem de conuri cu bile USB ceramic, cu flanșe prelucrate mecanic din aluminiu și carcase de butuci aerodinamice, cu prindere pentru disc. Butucii au interfață standard Centerlock pentru discuri și vin pregătiți pentru ax thru de 12 mm. Roțile au freewheel Campagnolo standard, dar sunt disponibile și opțiunile HG11 Shimano și XDR SRAM pentru cei ce au nevoie.
Noul set de roți Campagnolo Bora WTO 60 DB aero din carbon sunt disponibile deja la prețul de 2160 Euro. Nu există încă vești dacă va fi lansată și o versiune de roată spate cu janta de 77 mm sau disc pentru TT pentru frâne pe disc în viitorul apropiat.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…