Categorii: CursiereNoutati

Rose X-Lite vine în 2018 mult îmbunătățită

Cu o istorie de peste 110 ani în lumea ciclismului de șosea, Rose Bikes, producătorul de biciclete din liniștitul oraș german Bocholt, deținători al unuia dintre cele mai mari magazine online din Europa dar și al unuia din cele mai mari și mai moderne magazine fizice, Rose Bike Town, aduce pe piață în 2018 o versiune cu îmbunătățiri serioase a cursierei lor de top X-Lite.

Cu un raport greu de atins între greutatea incredibilă, performanțele excelente și mai ales prețul foarte bun, X-Lite a fost mereu una dintre cele mai bune oferte de pe piață pentru cei ce doresc o cursieră foarte ușoară și fără compromisuri. Am testat și am fost încântați de modelele anterioare Team 8800 din 2015 și versiunea aero CW 3000 din 2016, așa că ne putem aștepta la ceva extraordinar la un preț considerabil mai mic decât alte modele similare de pe piață.

Noul cadru a fost proiectat pentru a oferi raportul de aur între greutate redusă, performanțe aerodinamice, integrare, confort și caracteristici excelente de rulaj. Cadrul 2018, proiectat integral în Germania, reușește să exceleze la aceste capitole cu o greutate ce începe de la doar 760 g! Aerodinamica excelentă și un raport rigiditate/greutate foarte bun pun noul X-Lite în rând cu cele mai performante modele existente pe piață.

Așezarea straturilor de carbon e realizată astfel încât să se obțină rigiditate optimă pentru zona monoblocului și a headtube-ului pentru toate cele șase mărimi disponibile, oferind manevrabilitate de top și viteză maximă pentru orice ciclist.

Caracteristicile aerodinamice sunt foarte apropiate de cele ale modelelor aero din ofertă și mult peste cele ale modelului anterior. Calitatea rulării este de asemenea impresionantă, confortul fiind obținut prin geometria sloping a cadrului, tija de șa din carbon flexibilă cu setback și sistemul de prindere a acesteia cu șurub ascuns sub cadru.

Furca ROSE High Performance a fost extrem de apreciată și înainte, dar a fost și ea îmbunătățită prin folosirea unei singure matrițe și prin aplicarea unei inserții de kevlar în interiorul tubului.

Noul X-Lite va fi disponibil în două variante de performanță a carbonului, cu o diferență de aproximativ 100 g de greutate între ele. Ambele variante sunt disponibile pentru frâne clasice sau pe disc. Versiunile pentru frâne pe disc au loc pentru anvelope de 30 mm în timp ce modelele pentru frâne clasice acceptă 28 mm.

În noua sa formă, X-Lite promite să fie o bicicletă perfectă în toate condițiile: sprint, plat, cățărări și chiar și în turele epice din munți.

Versiunea X-Lite 6 pentru frâne pe jantă are o greutate a cadrului de la 760 g, roți Mavic R-Sys SLR și este disponibilă cu echipare Dura-Ace Di2 sau Red ETap – ambele la 5599 euro, Red mecanic la 4699 Euro, Dura-Ace mecanic la 4599 Euro sau Ultegra Di2 la 4299 Euro.

Versiunea cu frâne pe disc are o greutate a cadrului ce începe de la 790 g, folosește roțile aero din carbon Rose CWX-1550 tubeless ready cu ax thru și este disponibilă echipată cu echipare Dura-Ace Di2 la 5499 euro, Red ETap la 5299 euro, Red mecanic la 4699 Euro, Dura-Ace mecanic la 4399 Euro sau Ultegra Di2 la 4099 Euro – prețul este în mod interesant mai mic decât la versiunea cu frâne clasice.

Ambele versiuni X-Lite 6 sunt disponibile doar în culoarea negru mat și sunt echipate în rest cu componente de top de la Ritchey, dar după cum știm, Rose dă posibilitatea cumpărătorului să aleagă componentele preferate dacă cele standard nu sunt cele dorite.

X-Lite 4 este are o greutate a cadrului începând cu 860 g și este disponibilă în varianta cu frâne pe jantă echipată cu roți DT Swiss P1750 și cu echipare Ultegra Di2 la 2949 Euro, Chorus la 2899 Euro și Ultegra sau Force la 2299 Euro. Există de asemenea o versiune cu Ultegra Di2 echipată cu angrenaj Dura-Ace cu powermetru încorporat, dar și cu roți Mavic Cosmic Pro Carbon, la prețul de 5199 Euro.

Varianta X-Lite 4 cu frâne pe disc are o greutate a cadrului de la 890 g, roți DT Swiss P1750 Disc cu ax thru și este disponibilă echipată cu Ultegra Di2 la 3399 Euro și cu Ultegra sau Force mecanice la 2799 Euro.

Modelele X-Lite 4 sunt disponibile în combinațiile de culori gri/verde și negru/portocaliu. Toate modelele X-Lite sunt fabricate în mărimile 50/53/55/57/59/62 cm și au posibilitatea ca în momentul comenzii să fie schimbate o mare parte din componente cu unele după preferințele clientului.

Tot cu această ocazie, Rose Bikes au anunțat lansarea noului logo, ce se dorește a fi mult mai vizibil pe biciclete, în special litera R imprimată frontal pe headtube.

Toate modelele sunt disponibile de azi pe pagina Rose Bikes România.

Tot astăzi am fost prezenți la Bocholt pentru a testa din prima zi noul X-Lite și pentru o vizită la magazinul și fabrica Rose Bikes. Vom reveni în cel mai scurt timp cu impresiile proaspete de la fața locului!

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma