Aflată într-o continuă creștere, piața autohtonă de biciclete și de accesorii devine tot mai competitivă și mai atractivă pentru mărcile care încă nu sunt prezente la noi în țară. Prin urmare, un alt mare jucător la nivel european va fi prezent din 2014 în România, și anume marca germană Rose. Având o abordare mai specială și, în același timp, ușor diferită de cea a restului importatorilor care activează actualmente aici, marca dorește să cucerească publicul prin modelele oferite la un preț foarte bun.
Reprezentantul mărcii în România va fi Alexandru Ciocan, ciclist de performanță care a activat pentru cluburi precum Dinamo București sau Petrolul Ploiești și pe care unii dintre voi îl cunoașteți de la cursele de mountain bike. „Rose va aborda în modul propriu piața românească, bazându-se pe comerțul electronic” explică Ciocan. „Site-ul internațional al Rose va avea o secțiune în limba română, iar prin intermediul acestuia se vor putea plasa comenzile de biciclete. Practic, singura prezență fizică a mărcii în România va fi un showroom pe care îl vom deschide în București în decursul acestui an.”
Însă cei care au avut ideea pătrunderii pe piața din România au fost reprezentanții din Ungaria ai firmei Rose, cu care am avut ocazia să stăm de vorbă. „Rose propune un sistem mai rar întâlnit de vânzare, adică direct de la producător prin intermediul site-ului. Astfel, eliminăm multe costuri care doar s-ar adăuga prețului final suportat de consumator” declară Andras Melts de la Rose Ungaria. „Faptul că România se află în U.E. face ca livrările să ajungă în 3-4 zile în cazul produselor standard aflate în stoc, fiind livrate de la sediul companiei din Bocholt, Germania. Dar Rose nu se ocupă doar cu biciclete gata asamblate, ci permite clienților să-și configureze singuri bicicleta dacă ei doresc asta. Prin urmare, pot să-și aleagă un alt schimbător, o altă culoare a anvelopelor sau a șeii ori să îmbunătățească sau să adauge piese mai ieftine dacă vor, prețul final al bicicletei fiind calculat în timp real, pe măsură ce fac acest lucru. Totuși, în această situație, durata livrării va crește, putând să ajungă până la 3 săptămâni” adaugă Melts.
Și totuși Rose vine cu un sistem comercial care nu se întâlnește prea des, cu atât mai puțin în România. De pe site-ul lor poți comanda nu doar biciclete sau accesorii Rose, ci și piese, accesorii sau echipament aparținând altor producători, de la Mavic și până la Northwave sau Rudy Project, la prețuri care să concureze cu orice magazin online care există în momentul de față. „România oricum era o țară spre care am vândut în ultimii doi ani produse în valoare de circa 25.000 de euro, deci a oferi clienților noștri de aici servicii îmbunătățite, dar și asistență în propria limbă era doar un pas firesc” este de părere reprezentantul maghiar. „Nu avem o țintă anume de vânzări pentru acest prim an, dar pot spune că un număr compus din șase cifre este la îndemână” completează Melts.
Reprezentanții companiei apreciază că își vor atinge obiectivele grație gamei largi de accesorii pe care Rose o deține și pe care le pot vinde la prețuri foarte competitive mulțumită faptului că clienții vor plăti doar produsul, nu și numele. Nici bicicletele nu sunt neglijate, oferta lor care cuprinde minim 10 ani de garanție fiind una îndrăzneață, dar și oarecum logică având în vedere că gama lor începe de la modele mid-level. „În gamă, cele mai slabe mountain bike-uri ale noastre sunt echipate cu Shimano SLX/XT, iar cursierele de bază cu setul 105 al producătorului japonez, lucru prin care ne adresăm în mod direct cunoscătorilor. Ca fapt divers, cel mai mic preț pentru o bicicletă Rose gravitează în jurul a 1.000-1.200 de euro” precizează Melts. „Restul modelelor au echipări de top, care pot fi configurate după bunul plac, dar în orice eventualitate, prețul maximal cred că se va situa cu mult sub cel al unei biciclete cu aceleași specificații, dar aparținând unei mărci consacrate.”
Și de când vor putea românii să cumpere de pe site-ul Rose? În principal o fac deja, dar versiunea în română a site-ului oficial este estimată să fie terminată undeva în luna martie. Dar dacă vrei să vezi ce a pregătit Rose pentru 2014 și într-un format mai clasic, reprezentanții români vor fi prezenți la cele mai importante competiții de ciclism din țară, unde vor distribui cataloagele de biciclete și de accesorii ale mărcii germane.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…
Vezi comentarii
Un gest extrem de interesant din partea Rose si o surpriza placuta, care arata respect pentru piata romaneasca si consumatorul roman. Nu pot sa nu remarc, ca exista companii care vand de multe (zeci) de milioane de euro la noi in tara si care nu au site in limba romana.
Faptul ca va exista show room este din nou o veste buna , sa speram ca fi garnisit cu cat mai mult modele de test, cat mai mule dimensiuni si ca va fi implementata si in Romania posibilitatea inchirierii bicicletei pentru cateva zile de teste (contra unei sume rezonabile).