Rogue C6 intenționează să fie una dintre cele mai accesibile biciclete de oraș

În principiu, o bicicletă strict pentru oraș presupune un proiect simplu. Numai că nici prea simplu nu este bun, căci își pierde din strălucire, așadar trebuie să fie simplă în complexitatea sa și, dacă se poate, nici să nu dinamiteze bugetul biciclistului urban care caută amortizarea costurilor cotidiene prin folosirea acestui vehicul. În ce măsură Rogue C6 îndeplinește aceste deziderate va rămâne la latitudinea publicului să constate, însă un atu important are deja de partea sa, și anume prețul mai scăzut față de produsele similare ale altor produse similare.

Logica puțin încâlcită la prima vedere din spatele Rogue C6, aceea de a oferi o bicicletă la un preț cât mai bun, păstrând totuși componente mai scumpe și nu neapărat mai performante/fiabile/eficiente, își poate găsi rădăcinile în mentalitatea mai degajată a orașului Redmon, Washington, considerat capitala bicicletelor din nord-vestul Statelor Unite. Aerul progresist american se pare că l-a captivat și pe David Lupafya, inventatorul Rogue C6, care este originar din Africa de Sud, unde o bună perioadă de timp a fost mecanic de biciclete.

Astfel, folosindu-și cunoștințele tehnice și sesizând tendințele în materie de biciclete din partea de lume unde locuiește acum, el a născocit Rogue, o bicicletă cu multiple trăsături. De exemplu, poți opta între versiunea cu cadru din carbon și cea cu cadru din aluminiu, iar orice ai alege o să primești ca echipare un set Shimano Alfine, cu 8 viteze în butuc, frâne hidraulice pe disc și tren de rulare pe curea Gates Center Track Carbon. Fiind un produs destinat orașului, Rogue are și un set de lumini integrate în ghidon și în tija de șa și GPS integrat, precum și alte funcții care decurg din acesta.

Totuși, Lupafya recunoaște că Rogue C6 depășește oarecum sfera urbană, căci în versiunea de carbon, care cântărește 9,3 kilograme, bicicleta devine un mijloc bun de fitness, mai ales că este echipată cu pedale care pot fi folosite atât cu pantofi speciali cu plăcuțe, cât și cu încălțăminte normală. În același timp, nici versiunea din aluminiu, care atinge 12 kilograme, nu e de neglijat, cu atât mai mult cu cât prețul se află aproximativ la jumătate comparativ cu cealaltă variantă, iar aliajul folosit este 6061-T6. Cât privește prețurile în sine, pentru versiunea din nemetal va trebui să scoți din buzunar 1.950$, în timp ce modelul mai greu te va ușura de 950$. Desigur, asta în caz că Rogue C6 va deveni realitate, căci încă se află în căutare de finanțare pe Kickstarter.com.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma