Rocky Mountain Thunderbolt revine cu un cadru nou și multe îmbunătățiri

Thunderbolt de la Rocky Mountain e bicicleta de XC/Trail perfectă pentru cei ce vor un model mai agil, distractiv, dar în același timp eficient și la pedalat. Thunderbolt a fost un model de succes, iar acum a devenit și mai bun.

Dacă modelul anterior a avut o suspensie spate de 120 mm, modelul nou crește la 130 mm în versiunea standard și 140 mm în versiunea BC Edition. Aceasta din urmă obține cursa mai lungă folosind un amortizor mai lung pe același cadru. Folosind rulmenți la toate articulațiile suspensiei, inclusv cele inferioare, Rocky Mountain spun că au obținut un cadru semnificativ mai rigid, fapt datorat și seatstay-urilor dintr-o bucată și a carbonului laminat cu tehnologia Smoothwall. Toate versiunile au acum cadru din carbon, nu mai există modele din aluminiu.

Ambele echipări folosesc suspensia Smoothlink și sistemul de reglaj Ride-9, dar ambele au fost îmbunătățite pe noul model. Performanța suspensiei au fost îmbunătățită prin liniarizarea curbei de funcționare pentru a oferi mai multă cursă utilă și pentru a îmbunătăți performanțele la obstacole mici. De asemenea a fost îmbunătățit comportamentul la pedalare. Prin repoziționarea sistemului Ride-9, cei de la Rocky spun că l-au făcut mai ușor și mai îngust, schimbarea geometriei cadrului fiind în continuare o chestiune de câteva șuruburi imbus desfăcute.

Geometria Thuderbolt Carbon

Geometria Thunderbolt BC Edition

Luând în considerare variantele Carbon și BC Edition și pozițiile de reglaj a sistemului Ride-9, există practic o grămadă de opțiuni. Practic, bicicleta are acum un reach mai mare, un unghi al furcii mai mic și un monobloc mai coborât, toate în concordanță cu tendințele actuale din industrie. Chainstay-urile mai lungi și tija de șa mai înclinată ar trebui să fie de ajutor pe urcări.

Alte îmbunătățiri includ chainguide-ul Spirit integrat, prindere ISCG 05 cu două șuruburi, axuri thru ușoare, butuci Boost, amortizoare metrice și pivoți pe o singură parte în spate pentru a mări spațiul pentru călcâi. Monoblocul este în continuare de tip BB92 pressfit.

Bicicleta e construită pentru a folosi roți 27.5 Wide Trail, dar este compatibilă și cu 26+ până la 2.8 sau 3.0 cu crampoane mai mici. Majoritatea vor folosi însă 27.5, fiind spațiu pentru anvelope de 2.5.

Similar cu alte modele din ultima vreme, seat tube-ul de pe Thunderbolt a fost scurtat pentru a permite folosirea de tije reglabile mai lungi și pentru a oferi spațiu mai mare între picioare. Rutarea internă a fost îmbunătățită, cu porturi de acces mai mari și tuburi pe toată lungimea. Bicicleta e compatibilă Di2, Fox Live și tijă reglabilă simultan. În schimb Thuderbolt e compatibilă doar cu transmisii 1x. Există spațiu pentru un suport de bidon în toate mărimile de cadru.

Greutatea pentru cadrul M echipat este de 2.56 kg iar bicicletele complete în mărime L vor avea între 11.80 și 12.57 kg, în funcție de echipare.

Modelele au primit denumiri noi simplificate, vechiul Thunderbolt 770 MSL se numește acum Thunderbolt Carbon 70 – cu cât numărul e mai mare, echiparea e mai bună. Sunt disponibile deja în magazine patru echipări, fiecare în două culori, plus cadrul BC Edition la 2599 $.

Thuderbolt Carbon 90 BC Edition oferă 140 mm de cursă pe același cadru, la ambele roți, incluzând o furcă Fox 36 și un amortizor Float DPS Performance Elite. Anvelopele sunt mai mari și mai agresive, ghidonul mai lat iar componentele mai rezistente. Cadrul este complet din carbon Smoothwall, transmisia este SRAM 1×12 GX, frânele SRAM Guide RS, tija reglabilă Fox Transfer iar butucul spate e DT Swiss. Prețul e de 5999 $.

Thunderbolt Carbon 50 vine cu frâne Level TL și transmisie Eagle GX la 4499 $.
Cel mai ieftin model e Thunderbolt Carbon 30, cu suspensii de la RockShox și transmisie SRAM 1×11 cu angrenaj Race Face, la 3499 $.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma