Categorii: CursiereNoutati

Ridley Helium SLX Disc vine cu frâne pe disc și cu cabluri complet integrate

Ultimul model din colecția Ridley a fost anunțat pe internet, dar acum este anunțat și oficial, este vorba de noul Helium SLX Disc. După cum spune și numele, este vorba de o variantă de Helium SLX echipată cu frâne pe disc, o bicicletă pe care Ridley o numește ”King of Racers”

Denumirea are și o bază, deoarece bicicleta are deja o victorie la activ, cu Jelle Wallays în Paris-Tours 2019. Frânele pe disc ale bicicletei au fost ușor remarcate, dar acum avem și detaliile complete. Povestea modelului începe în 2008 când Cadel Evans i-a rugat să îi facă o bicicletă cu care să poată câștiga Turul Franței, care să fie cât mai aproape de limita de 6.8 kg, dar dacă trebuie ales între o greutate suplimentară de 100 g și rigiditate scăzută, să prioritizeze rigiditatea. Astfel s-a născut Helium, cu prioritatea pusă pe raportul rigiditate/greutate. Scopul a fost să fie ușoară, dar mai ales rigidă.

Ridley a continuat în aceiași idee fără să schimbe radical cadrul din carbon, dar SLX Disc a devenit chiar mai rigidă datorită introducerii axului thru de 12 mm la ambele roți și a design-ului cu seatstay-uri un pic coborâte.

Fără să schimbe profilul tuburilor, Ridley a încercat să câștige avantaje aerodinamice de altundeva, respectiv din cabluri. E greu de crezut, dar Ridley spune că ascunderea tuturor cablurilor în ghidon, pipă și cadru a scăzut rezistența la vânt cu 14%. E o valoare impresionantă obținută doar din cabluri aranjate la interior, folosind aceiași pipă F-Steerer ca pe modelul Noah Fast.

Ridley a anunțat o greutate de 820 g pentru cadrul mărimea M, cu doar 60 g mai mult decât modelul cu frâne pe jantă. Cadrul va fi disponibil în 6 mărimi, toate cu spațiu pentru anvelope de 28 mm. Echipările standard vor avea prețuri între 4.999 și 6.999 Euro însă vor fi disponibile și echipări personalizate prin programul Ridley Customizer.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma