Reîncarnarea bicicletei Mondraker Crusher ca e-bike cu cursă de 150 mm

Pentru 2024, Mondraker își îmbunătățește gama de e-bike de greutate mică cu ocazia revenirii modelului Crusher. La fel ca în 2018, cursa suspensiei de spate este de 150 mm, suportată de platforma ZERO a celor de la Mondraker. În acest an, 2024, acest model primește roți de 29 inch.

Mondraker are deja un e-bike cu om cursă de 150 mm și roți de 29 inch, acela fiind Crafty. De ce încă una?

Modelul 2024 Crusher, dispune de o geometrie asemănătoare modelului Crafty, dar diferența cea mare este motorul. Crafty este echipat cu un motor de la Bosch, versiunea Performance Line CX, pe când Crusher vine cu motorul de la Shimano EP801. În afară de sistemul de motorizare, bicicletele au în comun multe caracteristici.

Mondraker Crusher eMTB

  • Bicicletă 2024 Mondraker Crusher
  • Categorie: E-Enduro
  • Cursa furcii: 160mm
  • Cursa amortizorului: 150mm
  • Materialul din care este construit cadrul: Carbon – triunghiul din față, aluminiu – triunghiul din spate
  • Motor: Shimano EP801
  • Capacitatea bateriei: 720 Wh
  • Prețurile: 8.699 dolari // 6.299 lire // 6.999 euro

Cum am spus, geometria lui Crusher este asemănătoare lui Crafty. Disponibil în patru mărimi, pleacă de la S, se oprește la XL și are un chainstay cu o lungime generoasă de 455 mm. BB-ul se află la 25 mm desupra solului, iar seat-tube-ul surprinzător de scurt, 450 mm (mărimea L). O diferență aici este amplasarea unghiului furcii, in cazul de față este de 65 grade, iar Crafty îl are de 65,5 grade.

De asemenea, Crusher are un ampatament cu un pic mai mare, mai exact 1.285 mm în marimea L a cadrului, iar unghiul seat-tube-ului este amplasat la 76 grade pentru toate mărimile.

Motorul Shimano EP801 are un cuplu maxim de 85 Nm și cântărește 2,7 kg. Între timp, Bosch Performance Line CX, adică motorul modelului Crafty, are același cuplu dar este mai greu cu 200 de grame. La capacitatea bateriei, Crafty stă cel mai bine. Are 750 Wh, pe când Crusher are cu 30 Wh mai puțini, adică 720 Wh.

Prețuri și disponibilitate

Mondraker Crusher este disponibil în trei variante de echipare, toate echipate cu furci ale căror brațe sunt de 38 mm și frâne în patru pistoane cu discuri de 203/200 mm.

Prima variantă este Crusher, simplu. Disponibil în culorile Nimbus Grey, Vortex Grey și Bronze, această opțiune entry-level vine la prețul de 6.999 euro, fiind cea mai ieftină. Beneficiează de o furca FOX 38 Performance, un amortizor FOX Float X Performace, o transmisie SRAM GX Eagle, frâne cu ulei mineral SRAM DB8, o tijă de șa hidraulică ONOFF Pija și anvelope Maxiss Minion DHF/DHR ambele cu o lățime de 2,6 inch.

Opțiunea de mijloc este Crusher R. Disponibil doar în culorile Denim Blue, Navy Blue și Racing Silver și la un preț de 9.077 euro. Primește o furcă Ohlins RXF 38 M.2, un amortizor Ohlins TTX 22 M pe aer, o transmisie SRAM X01 Eagle și frâne SRAM Bronze Stealth Brakes.

Sus de tot se afla modelul de top, Crusher RR, la un preț de 10,668 euro. La fel ca variata precedentă, merge pe suspensiile de la Ohlins, dar transmisia este marea surpriză aici. Provine de la Shimano, modelul electronic Deore XT Di2. În completare, dispune de roți Mavic E-Deemax S construite din carbon și de trei varinate de culori, Red Carbon, Black și Racing Silver.

Via Mondraker

Andrei Diaconu

Share
Published by
Andrei Diaconu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma