Prototipul Canyon cu noul XTR al lui Mathieu van der Poel

O altă bicicletă dintre cele trei pe care a fost prezent în acest weekend la Cupa Mondială noul grup Shimano XTR 1×12 este prototipul Canyon pe care a concurat Mathieu van der Poel.
Fostul Campion Mondial de ciclocros concurează acum la XC cu succes, fiind pe locul 2 în clasament după etapa a 3-a de la Nove Mesto, folosind acest prototip ce încă nu are nume de la Canyon.
Bicicleta e diferită în cea mai mare parte de toate celelalte modele actuale Canyon.
Bicicleta ar putea înlocui actualul model Lux, având aceiași cursă a suspensiei de 100 mm pe spate, împerecheată cu o furcă Fox 23 Step Cast. Roțile de 29 sunt de proveniență franceză de la Duke Racing iar anvelopele folosite sunt Maxxis Ikon 2.2.
Amortizorul poziționat sub seattube este acționat de un braț scurt de carbon.

Zona de control a amortizorului este foarte apropiată de toptube ceea ce permite o rutare internă a blocajului foarte elegantă, fără cabluri pe exterior.

Prototipul păstrează același design eficient cu un singur pivot, ce se bazează pe flexarea stay-urilor din carbon, sistem denumit de Canyon Flex Pivot. Este prezent de asemenea sistemul de protecție a toptube-ului Impact Protection Unit combinat cu un set de cuveți cu blocaj de cursă și un opritor care cedează la o anumită forță.

Van der Poel este unul din cei doar doi rideri de la elite care folosesc noul grup XTR M9100, el folosind combinația 1×12 cu foaie direct mount 38T și pinioane 10-51.

Un aspect interesant este că Shimano pare să renunțe la ideea de schimbător de viteze direct mount pentru prinderea clasică la noul XTR.

Bicicleta nu folosește sistemul de retenție a lanțului inclus în noul grup XTR deoarece cadrul Canyon include unul propriu, atașat direct de pivotul principal.

După aspect se pare că viitorul model Canyon de XC va fi compatibil doar 1x, aparent nefiind nici o posibilitate de montare a unui schimbător față.

Nu se știe nimic despre data introducerii noului model iar Van der Poel nu a făcut nicio declarație în acest sens.

Mai multe informații vor fi disponibile la momentul lansării pe pagina producătorului.

Imagini și informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma