Pivot au lansat Firebird 29 cu cursă de 162 mm

De ani de zile riderii se întrebau când urma ca Pivot să introducă un model cu cursă lungă și roți de 29. Pivot mereu susțin că bicicletele lor merg ca și cum ar avea o cursă mai lungă decât au de fapt, dar lumea își dorea mai mult. Pivot au lucrat în secret și au anunțat oficial noul model 29 cu cursă lungă – Firebird 29!

La fel ca modelul anterior Firebird 27.5, Firebird 29 vrea să fie o bicicletă extrem de capabilă. Construită cu o cursă suficientă pentru cele mai dure trasee sau bike park-uri, bicicleta e totuși capabilă să susțină pedalatul până sus, poate chiar mai mult decât versiunea 27.5. Echipată cu o suspensie de 170 mm în față și 162 mm în spate, Firebird 29 e o bicicletă unică demnă de numele său.

Nu e nicio surpriză că Firebird 29 folosește tot suspensia dw-link reușind astfel să obțină cursa de 162 mm în spate în ciuda roților mari. Pentru o rigiditate corespunzătoare a cadrului, Firebird împrumută piese de la modelul DH Phoenix, în special brațele superioare și inferioare ale suspensiei care sunt mai late, dar și o basculă mai rezistentă. Pentru a mări performanțele amortizorului spate Fox Float X2, cadrul folosește amortizor metric ceva mai lung, cu o cursă mai mare și un volum de aer superior, mărind și durabilitatea bucșelor. Suspensia ar trebui astfel să fie mai ușoară, mai reglabilă și mai rigidă. Formatul suspensiei elimină posibilitatea de a monta un bidon de apă în triunghiul principal, dar există loc pentru un suport în zona inferioară a downtube-ului.

În față Firebird vine echipată cu o furcă Fox 36 de 170 mm cu offset de 44 mm. Pentru doritori, Pivot permite folosirea unei furci cu cursa până la 180 mm.

Chiar dacă Firebird 29 este proiectată cu o geometrie modernă lungă și joasă, Pivot au dorit să ofere mai multe opțiuni prin instalarea unui flip chip ce permite înălțarea sau coborârea monoblocului și implicit modificarea geometriei, dar și trecerea de la roți de 29 la 27.5+.

Un alt element de personalizare e extensia inferioară de 17 mm a cuveților ce vine cu bicicleta. În principu aceasta e folosită împreună cu reglajul înalt al monoblocului la utilizarea roților de 27.5+, dar se poate folosi și cu roți de 29 pentru cine vrea un unghi mai mic al furcii.

Cele două geometrii principale includ deci poziția Low (sau 27.5) cu o înălțime a monoblocului de 34.8 cm sau cea High cu o înălțime a monoblocului de 35.4 cm. Chip-ul schimbă practic și unghiul furcii și a tijei de șa cu o jumătate de grad de la 65 la 65.5 grade și de la 74.5 la 75 de grade. Bicicleta are un reach foarte mare și poate fi aleasă în funcție de acesta mai degrabă decât după înălțimea seat-tube-ului. Cadrele sunt în dimensiuni între S și XL.

Un seat tube scurt permite instalarea unei tije reglabile cu cursă foarte lungă. Chiar și pe modelul acesta cu roți de 29 și o așa cursă a suspensiei e loc de o tijă cu cursa de 150 mm.

Butucii sunt 12×157 mm Super Boost Plus. Această bicicletă face remarcate avantajele standardului. Butucul mai lat crește cu 30% rigiditatea roților față de Boost normal și oferă spațiu masiv pentru anvelope 29×2.6 sau 27.5×3.0, factorul Q fiind nemodificat și spațiul la călcâi fiind mai mare decât la modelele fără Boost. Discurile trebuie să fie de minim 180 mm, dar pe o astfel de bicicletă e ceva normal. Geometria a permis o lungime de doar 431 mm a chainstay-urilor fără a afecta spațiul imens pentru anvelope.

În acest moment majoritatea producătorilor oferă butuci pentru acest standard și sunt în dezvoltare multe modele noi, deci nu e foarte grea găsirea unor roți compatibile, însă pe moment oricum bicicletele sunt disponibile doar complet echipate. Cadrul are nevoie de un angrenaj cu chainline de 56 mm, dar se poate instala și unul RaceFace cu foaia montată invers (rezultă un chainline de 57 mm despre care Pivot spun că e în regulă). Firebird este compatibilă doar 1x dar vine cu un chainguide și cu prindere ISCG 05 incluse.

Greutatea completă a cadrului este de 3.2 kg ceea ce face ca bicicletele echipate să poată ajunge sub 13.6 kg. Sistemul Pivot Cable System de rutare internă e oferit pentru frâne montate standard sau invers. Cadrul are loc pentru baterie Di2 dar nu e complet compatibil Di2, neexistând port pentru cablu de la triunghiul față până în spate, dar se poate monta dacă se insistă. Există totuși posibilitatea reală ca Di2 să devină cât de curând wireless.

Bicicleta e disponibilă în două culori și 8 configurații ce includ transmisii SRAM și Shimano cu roți de 29. Prețurile încep de la 5099 USD pentru modelul Race XT 1x și ajung la 9,199$ pentru echiparea Team XX1 Eagle. Bicicletele sunt în stoc și disponibile.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma