Orbea Oiz vine în 2020 cu un cadru din aluminiu mult mai accesibil

Noutățile pentru XC de la Orbea vin sub forma accesibilității – modelu Oiz primind un cadru din aluminiu cu un preț mult mai accesibil. Noul cadru din aluminiu hidroformat și cu suduri șlefuite e aproape imposibil de deosebit de versiunea din carbon, cu excepția greutății cu câteva sute de grame mai mare, însă prețurile sunt aproape la jumătate față de cele ale modelului din carbon.

Noul cadru din aluminiu Oiz H folosește tuburi ce sunt sudate în atelierele Orbea și apoi sudurile sunt șlefuite manual.

Șlefuirea nu e făcută doar pentru a obține un aspect asemănător cu modelul din carbon OMR, Orbea spunând că acest lucru minimizează și stresul în joncțiunea tuburilor.

Pe lângă cadrul din aluminiu, on nou braț al suspensiei din aluminiu forjat scade și mai mult prețurile, cu o greutate cu doar 59 g mai mare decât cea al modelului Fiberlink de pe cadrul din carbon OMR.

Modelele Oiz H cu cadru din aluminiu vin toate în varianta TR a conceptului Two Stroke de la Orbea. Astfel acestea au o cursă de 120 mm la ambele roți, cu un unghi al furcii de 68 de grade, al seat-tube-ului de 74 de grade și cu chainstay-uri de 435 mm.

Modelul din aluminiu are aceiași suspensie cu un singur pivot ca modelul din carbon, bazându-se pe flexarea seatstay-urilor în loc de a folosi un pivot suplimentar la triunghiul spate. Toate modelele Oiz au acum cablul de blocaj al amortizorului spate complet ascuns în cadru.

Noile modele din aluminiu și carbon+aluminiu primesc manete remote standard pentru blocarea suspensiei, dar este disponibilă noua manetă combinată Orbea Squidlock cu 3 poziții ce combină ambele suspensii și tija dropper, fiind disponibilă ca upgrade la prețul de 60 Euro.

Squidlock poate fi achiziționată și separat de cei ce au o suspensie cu blocaj mecanic și cu furcă cu 3 poziții și vor să comande suspensiile și tija de la aceiași manetă!

Bineînțeles că noile modele din aluminiu primesc brațul suspensiei din aluminiu. Orbea însă a adăugat și două modele noi OMR cu cadru din carbon dar cu braț din aluminiu, denumite M20 și M30, ce aduc prețul mai jos cu 1000 Euro!

Noul Oiz cu cadru din carbon OMR și braț din aluminiu e disponibil cu cursa de 120 mm în versiunea Oiz 29 M20 TR cu SRAM X01/GX Eagle la 3900 Euro sau în versiunea Oiz 29 M30 cu cursa de 110 mm și echipare Shimano XT/SLX la 3700 Euro.

Cadrul din aluminiu Oiz H este disponibil în trei echipări, toate cu cursa de 120 mm. Modelul Oiz 29 H10 are prețul de 3000 Euro și include suspensii Fox Performance, transmisie GX Eagle, frâne Shimano MT501 și o tijă dropper marca proprie.

Modelul Oiz 29 H20 costă 2800 Euro și primește suspensia Fox Performance cu o transmisie mixtă XT/SLX 1×12, frâne MT501 și tijă normală, cea dropper fiind disponibilă opțional.

Modelul Oiz 29 H30 primește amortizor Fox Performance cu cursă Fox 32 Rhytm și o transmisie SLX 1×12, frâne MT501 și o tijă rigidă. Cadrul din aluminiu nu e disponibil separat, fiind disponibil în continuare doar cadrul OMR complet din carbon la prețul de 3300 Euro.

Pentru mai multe informații, configurare și prețuri în lei puteți accesa pagina producătorului.

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma