Categorii: IndustrieNoutati

Orbea oferă cadrele Orca, Alma, Oiz & Rise în versiunea MyO raw carbon, mai ușoare cu aproape 100 g

Modelele Orbea de top de șosea, MTB și chiar de eMTB au primit versiuni mai ușoare, datorită noului finisaj raw carbon, acesta putând fi comandat prin platforma de personalizare MyO. Noua schemă de culoare se numește Raw Carbon și practic renunță la aproape toată vopseaua, versiunile de top ale modelelor Orca OMX, Alma, Oiz OMX și Rise fiind mai ușoare și cu un aspect deosebit, dezvăluind complexitatea aranjării fibrelor de carbon.

Se știe că vopseaua adaugă greutate, însă cât adaugă ea cu adevărat?

Unii producători spun că o schemă de vopsea închisă poate adăuga chiar și 100-125 g, în timp ce o schemă deschisă ce necesită un strat de grund suplimentar poate adăuga chiar și dublu. Însă foarte puțini producători de cadre din carbon le oferă și în versiune raw, din câteva motive.

Primul ar fi că vopseaua ascunde toate zonele non-critice cu fibre lipsă sau imperfecțiunile la îmbinarea straturilor. Fără vopseaua care să le acopere, Orbea trebuie să fie mult mai exigenți la detalii decât în mod uzual, acesta fiind poate și motivul pentru care finisajul raw e disponibil doar pe modelele de top. Totuși, unele zone vor primi o vopsea subțire de culoarea carbonului, din motive strict estetice.

Vopseaua protejează cadrul de uzură și de radiațiile UV. Există rășini care pot face același lucru, folosite de mulți producători de componente care se vând direct scoase din presă. Orbea însă va acoperi cadrul cu un lac, mat sau lucios, care va fi aplicat peste carbon dar și peste elementele grafice, pentru protecție suplimentară.

Rezultatul e o economie de greutate de 80-100 g la fiecare cadru, în funcție de model, în comparație cu cea mai ușoară schemă de culori existentă.

Finisajul Raw Carbon e disponibil deja în aplicație de configurare Orbea MyO la selectarea culorii de bază a cadrului pentru Orca OMX, Alma, Oix OMX și Rise. Asta înseamnă că se vor putea configura în continuare restul elementelor grafice specifice MyO. Mai mult, schema Raw Carbon nu vine cu costuri suplimentare. Până la urmă oricum e vorba de cele mai scumpe cadre Orbea.

Dezavantajul pare să fie timpul de așteptare, care pare că e chiar și de 6 luni pentru unele modele. Nu se știe dacă schema se va aplica și la modelele de cursiere aero, gravel sau electrice.

Mai multe informații și posibilitatea de configurare găsiți pe pagina Orbea MyO.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

13 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma