Categorii: EvenimenteNoutati

OPTAR a publicat raportul de activitate din 2014

Mobilitatea urbană a devenit o preocupare a tot mai multe orașe europene, iar dacă unele au implementat planuri care au salvat situația, în alte cazuri, cum ar fi Bucureștiul, entuziasmul vis-a-vis de acestea atinge cote nu tocmai mari. Frecventele incoerențe privind infrastructura de biciclete și atenția foarte mare acordată infrastructurii motorizate caracterizează atitudinea edililor Capitalei în ceea ce privește transportul, însă, de câțiva ani, a apărut implicarea cetățenească în această chestiune. Miile de bicicliști și numărul și mai mare de potențiali bicicliști din București au alimentat inițiativele organizațiilor de profil, dintre care OPTAR se distinge ca una dintre cele mai active, iar ce au făcut, cu ajutorul activiștilor, în 2014 poate fi consultat sumar în raportul de activitate.

Foto: Cristian Vasile

Acum un an, în februarie 2014, se lansa proiectul Drumuri Verzi în București care are ca obiectiv realizarea unei rețele de drumuri dedicate pietonilor și bicicliștilor. De atunci și până acum, activitatea a fost constantă, identificându-se circa 33 de kilometri de Drumuri Verzi, de-a lungul a 8 potențiale rute. De asemenea, din decembrie 2014 au început și consultările publice organizate de OPTAR în această privință căci organizația face parte din echipa de experţi care se va ocupa de primul Plan de Mobilitate Urbană Durabilă pentru zona București – Ilfov.

Reeditarea pozei „Tu ești traficul” a servit unei ilustrări sugestive a aglomerației din trafic. Dacă 60 de persoane folosesc fiecare automobilul proprietate personală, atunci strada arată precum în prima poză, dacă folosesc autobuzul, ca în a doua ipostază, iar dacă merg cu bicicleta, ca în ultima.

Alte repere notabile din 2014 pentru OPTAR sunt realizarea documentului „Indicatorii de realizare a infrastructurii pentru biciclete pe raza municipiului București”, lansarea proiectului RutaVelo, cu hărți cicloturistice de pe cuprinsul României sau proiectul Biciclist InVIZIBIL, prin care s-au împărțit elemente reflectorizante bicicliștilor care nu aveau așa ceva pe bicicletă.

Raportul anual 2014 al OPTAR poate fi consultat în original la această adresă.

Traian Goga

Traian Goga este redactor FreeRider.ro încă de la începuturile revistei și reprezintă una dintre vocile care contează în ciclismul românesc.

Vezi comentarii

Share
Published by
Traian Goga

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma