Nukeproof intră cu Reactor pe scena all-mountain

Reactor este prima intrare a Nukeproof în lumea bicicletelor all-mountain. Fără nicio asemănare cu modelul hardtail din 1997 cu care împarte numele, Reactor umple gaura dintre modelul Mega de enduro și modelul hardtail Scout. Disponibilă atât cu roți de 29 și cursă spate de 130 mm cât și cu roți de 27.5 și cursă de 140 mm, Nukeproof Reactor va fi cu siguranță un model foarte popular. Este o bicicletă ce pare capabilă iar succesul modelului Mega o recomandă.

Reactor păstrează profilul rectangular solid al top-tube-ului, cu niște linii foarte cursive ce merg spre punctul de prindere al amortizorului metric de 210×55 mm. Platforma suspensiei e proiectată să ofere ciclistului un sentiment progresiv, spre deosebire de modelul Mega.

Cadrul este curat, cu partea curbată a seat tube-ului foarte jos pentru a permite montarea de tije dropper cu cursă lungă. Amortizorul montat pe top tube oferă spațiu suficient în triunghiul față pentru un bidon de 750 ml, o veste bună pentru cei ce nu iubesc sistemele de hidratare din rucsac.

O facilitate întâlnită acum pe multe modele all-mountain și enduro, Nukeproof Reactor are și un flip-chip la prinderea basculei de seat stay ce permite modificarea geometriei chiar în timpul turei. E nevoie doar de o cheie inbus. În aproximativ 2 minute Reactor poate fi trecut din modul TRAIL, recomandat pentru urcări și ture lungi, la modul RAIL recomandat pentru zilele cu acces mecanizat. În modul RAIL monoblocul coboară 6 mm de la 339 la 33 mm iar unghiul furcii scade de la 66 la 65.5 grade.

Nukeproof spune că platforma suspensiei, deservită de un amortizor RockShox Deluxe Ultimate pe modelul 275c RS, a fost proiectată să fie mai puțin regresivă decât modelul Mega pe prima parte a cursei pentru a oferi senzitivitate mai bună la obstacole mici și un suport mai bun pe partea finală a cursei. Pe toată cursa, progresia suspensiei e de 21.5% cu o multiplicare de 2.4.

Sistemul anti-balans al modelului Reactor a fost optimizat pentru a oferi o platformă solidă de pedalat în vitezele mici, reglată la 92% în raportul Eagle 32/50. Nukeproof spune că performanțele de suport a suspensiei au fost reglate pentru a oferi un pic de balans la frânările bruște în viraj pentru a permite păstrearea poziției riderului pe bicicletă în timp ce aplică presiune pe sol, pentru tracțiune mai bună.

Spațiul pentru anvelope e mare, în imagine fiind roți de 27.5 cu anvelope WT Minion DHR II pe jantă Mavic Deemax cu lățime internă de 28 mm.

Distanța dintre roți are o valoare de 1185 mm pentru un model de 27.5 cu cursa de 140 mm, lungimea de 430 mm a chainstay-urilor oferind spațiu suficient pentru anvelope de 2.6. Cadrul are monobloc filetat, rutare internă a cablurilor și butuc spate BOOST de 148 mm.

Niciuna dintre roți nu are ax cu QR, este nevoie de două chei inbus de mărime diferită pentru a demonta roțile

Cadrele Nukeproof Reactor de 27.5 și de 29 sunt două cadre complet diferite ce au fost concepute deodată. Manevrabilitatea modelului de 27.5 este excelentă, mai ales la modelul de top 275c RS, dar pentru cei ce încap pe modelul de 29 fără să atingă roata spate, Nukeproof recomandă această variantă ce oferă viteză superioară modelului de 27.5. Toate variantele de 27.5 vin cu furcă de 150 mm în afară de 275c RS care are o furcă Lyrik Ultimate RCT3 de 160 mm.

După cum se obișnuiește la bicicletele cu roți de 29, cursa din spate e de 130 mm, cu 10 mm mai scurtă decât la modelul de 27.5. Cursa furcii e de asemenea cu 10 mm mai mică, respectiv 140 mm pe toate echipările exceptând 290 RS care are furca de 150 mm.

Reactor 27.5 are o furcă de 150/160 mm cu offset de 46 mm.

Geometria Nukeproof Reactor 275 cu furca de 150 mm

Geometria Nukeproof Reactor 290 cu furca de 140 mm

Cadrul Nukeproof 290 are aceleași unghiuri de 65.5 și 75 de grade pentru furcă și tija de șa ca modelul 275 dar are chainstay-urile mai lungi cu 10 mm, acestea ajungând la 440 mm, distanța dintre roți fiind mai mare cu 20 mm, până la 1205 mm iar reach-ul e mai mic, de doar 451 mm. 290 primește de asemenea furcă cu offset de 51 mm față de 46 mm la 275, pentru a reduce efectul roților mai mari.

Protecția de cadru e superbă, sub downtube se află un panou din cauciuc conturat 3D ce protejează de loviturile cu bolovanii iar pe lateralul chainstay-ului și pe interiorul seat stay-ului din dreapta se găsesc niște protecții împotriva loviturii lanțului.

În afară de logo-ul NUKEPROOF de pe downtube, restul detaliilor sunt păstrate minimale, numele REACTOR fiind aproape ascuns vederii pe partea interioară a chainstay-ului stâng.

Nukeproof Reactor 275 va fi disponibil în mărimile S, M, L și XL în timp ce 290 va fi disponibil în mărimile M, L și XL. Pentru prima dată Nukeproof oferă cadre din carbon UD pentru ambele dimensiuni de roți. Există și cadre din aluminiu ce au seat stay-uri din carbon pentru a mai reduce din greutate.

Reactor va fi disponibil în 6 variante de echipare pentru fiecare dimensiune de roată, incluzând modelul de top cu suspensii Fox Factory la 6040$ și modelul de top echipat cu RockShox la 6650$.

Pentru cei ce nu pot să cumpere un model de top, Nukeproof oferă modelul de intrare Comp în ambele versiuni de roți la 3390$, cu furcă RS Revelation RC, amortizor RS Super Deluxe Select cu reglaj personalizat ML tune, transmisie SRAM SX Eagle, roți Sun Ringle Duroc și frâne SRAM Guide T. Toate modelele au grip-urile speciale Sam Hill și noile anvelope Maxxis Assegai în față. Este disponibil și cadrul cu amortizorul Super Deluxe Ultimate la 1899.99 Lire în versiunea din aluminiu și 2499.99 din carbon.

Bicicletele vor fi disponibile din mijlocul lui Octombrie. Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma