Categorii: Gravel bikeNoutati

Nukeproof au lansat Digger, un gravel special pentru MTB-iști înrăiți

Echipa de MTB-iști de la Nukeproof a lansat proiectul Digger acum câțiva ani, fiind în căutarea unei biciclete de antrenament, perfectă pentru a aduna km și pentru ture în jurul orașului. Dar cum aceștia sunt iubitori de offroad, o cursieră normală nu a fost de ajuns, așa că proiectul s-a transformat acum într-un gravel bike foarte serios. Astfel, Nukeproof a creat Digger, o bicicletă cu dropbar lat și cu spațiu imens pentru anvelope, cu transmisii simple 1x și frâne hidraulice pentru a face plimbările mai atractive, gata să atace la nevoie orice potecă.

Deși primele imagini au fost lansate încă din toamnă, bicicleta este acum disponibilă în varianta finală.

Nukeproof numește bicicleta un ”animal confuz”. Nu e proiectată să fie cea mai rapidă pe șosea, deși se pot monta roți de 700c cu anvelope slick dacă e nevoie. Nu e făcută să fie nici cea mai capabilă pe trail, deși se pot monta anvelope de offroad serioase de 27.5 sau 29 pentru XC. Este o bicicletă versatilă care e foarte plăcută, indiferent de modul de utilizare.

Cadrul Digger este complet nou, din aluminiu triplu tras, hidroformat, cu o furcă complet din carbon, cu gât conic, disponibil în 4 mărimi.

Bicicleta are rutare internă prin triunghiul principal, inclusiv pentru tija dropper de 31.6 mm, monobloc filetat clasic, prinderi de etrier flat mount, prinderi de portbagaj în spate și de aripi complete la ambele roți.

Bicicleta folosește transmisii standard SRAM 1×11 de MTB, ax thru de 12×142 mm și 15×100 mm bolt-on, perfect pentru roțile vechi non-Boost pe care le mai au unii pe acasă.

Nukeproof spune că bicicleta e optimizată pentru anvelope fat 700c sau 27.5 Road Plus, dar merge și mai departe, cu dimensiunea maximă acceptată de 700×45 mm de șosea sau 27.5×2.3 și 29×2.1 de MTB, pentru provocări serioase.

Digger e disponibilă în două echipări complete, ambele cu anvelope WTB 650bx47 mm Sendero cu crampoane și roți tubeless ready. Modelul Digger Pro 2019 albastru are o transmisie SRAM Rival și un preț de 1700 Euro, incluzând o tijă dropper Brand X de 120 mm și roți de trail Nukeproof Horizon din aluminiu.

Modelul mai ieftin Digger Comp 2019 e gri, are un preț de 1350 Euro, vine cu o transmisie SRAM Apex 1×11 și tijă simplă. Ambele au ghidon lat de 480 sau 500 mm, pipe din aluminiu și piese proprii Nukeproof ce completează echiparea.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma