Cea mai importantă noutate în gama de MTB a celor de la Canyon este modelul de carbon hardtail Exceed CF SLX folosit în vara aceasta de echipa Topeak-Ergon şi cu care Alban Lakata a câştigat Campionatul Mondial de XCM. Acest model este mai uşor cu 300 g decât modelul vechi Grand Canyon CF, cadrul fiind subţiat pe alocuri pentru mai mult confort. Greutatea finală a cadrului mărimea M este de 870 g.
Headtube-ul primeşte o protecţie la impact şi cuvete cu limitarea unghiului pentru a evita ca ghidonul să atingă cadrul. Geometria a fost modificată pentru un reach mai mare cu 10 mm şi un unghi al furcii mai mare cu 0.5 grade pentru mai multă stabilitate. Etrierul frânei spate se prinde direct deasupra axului de 142×12 mm în interiorul triunghiului cadrului, rutarea cablurilor este complet internă iar cadrul este coimpatibil cu sisteme 1x, deraiaore faţă tip side-swing, Di2 şi tije reglabile, fiind folosite porturi şi capace integrate. De asemenea, se foloseşte tija de şa VLCS.
Vor fi disponibile 5 mărimi de cadru, toate cu roţi de 29 cu excepţia mărimii XS care are roţi de 27.5. Vor fi disponibile nouă echipări, de la modelul XT 8.9 până la modelul de mai sus, LTD echipat cu XX1, care cântăreşte 7.88 kg, foloseşte componente Tune şi roţi Bike Ahead Biturbo RS.
Noul Nerve AL este mai subţiat pentru 2016. Va fi disponibil cu cursă de 120 mm şi roţi de 27.5 sau cu cursă de 110 mm şi roţi de 29, fiind o bicicletă uşoară de all-mountain.
Tuburile au fost subţiate printr-o hidroformare mai performantă iar cadrul a fost alungit şi a pierdut puţin din înălţime. Prinderea pivotului suspensiei trece pe seat-tube iar deraiorul faţă devine de tipul side-swing, care oferă spaţiu mai mare pentru anvelope şi chainstay-uri mai scurte. A fost micşorată şi prinderea amortizorului, având o distribuţie a forţelor în cadru îmbunătăţită. Cablurile de schimbător sunt rutate intern, dar frânele rămân la vedere. Modelul cu echipare XT Nerve AL 9.9 are o greutate de 13.11 kg cu pedale XT trail.
Modelul Stitched 720 readuce în atenţie ideea de single-speed full-suspension, având un pivot excentric. Bicicleta combină rigiditatea şi stabilitatea uneia de dirt-jump cu o suspense de 100 mm care preia orice impact major. Geometria adaptată la sărituri este identică celei de pe modelul rigid stitched, având doar distanţa dintre roţi mai mare cu 1 inch.
Şi modelul hardtail de aluminiu Grand Canyon AL SLX vine cu un cadru complet reproiectat care merge tot pe ideea de confort, cu toptube şi seatstay-uri subţiate pentru un confort mult îmbunătăţit în zona ghidonului şi şeii. Noul cadru are o greutate de 1570 g.
Şi în domeniul bicicletelor aerodinamice Canyon vine cu o noutate, modelul Speedmax Tri, diferit de modelul Speedmax omologat de UCI. Regula 3:1 nu este luată în considerare iar headtube-ul, seat-tube-ul şi zona monoblocului sunt redesenate pentru îmbunătăţiri mari aerodinamice, existând şi modelări speciale ale furcii şi toptube-ului cu scopul de a dirija curenţii de aer. Chiar dacă este încă un prototip, bicicleta a participat la Campionatul European de Triatlon.