Noul Trek Isospeed Caliber SL face cursele tehnice de XC mult mai line

Trek a lansat două noi biciclete proiectate pentru competiţii XC de înalt nivel, atât cu cadru rigid cât şi cu suspensie. Cum tendinţa în ultima vreme e ca traseele de XC din cupa mondială să devină din ce în ce mai tehnice, competitorii caută biciclete care să amortizeze din obstacolele întâlnite dar în acelaşi timp să rămână cât mai eficiente posibil, fiind vorba totuşi de curse de XC.

Astfel, Trek a introdus sistemul lor inteligent IsoSpeed Decoupler şi pe cadrele rigide, întâi pe modelul Boone de ciclocros iar acum pe noul Procaliber SL de XC.

Cadrul noului Procaliber SL include deci sistemul IsoSpeed Decoupler, care modificat pentru a folosi tijă de 31.6 mm şi adaptat utilizării off-road, are acelaşi efect: să producă amortizare în cadru în zona sear-tube în loc de o suspensie clasică. Datorită introducerii unui pivot între top-tube şi seat-tube şi tija de şa, acestea din urmă pot să flexeze 11 mm măsuraţi între şa şi axul din spate. Datorită faptului că poziţia lanţului faţă de seat-stay rămâne neschimbată, eficienţa la pedalare specifică unui cadru rigid rămâne neafectată.

Conform celor de la Trek, cadrul se îngreunează cu 100 g faţă de Superfly SL, un cadru Procaliber SL de 17.5 cu vopsea şi echipat cântărind 1012 g. De asemenea, ei spun ca atleţii preferă confortul crescut cu 30% al lui Procaliber SL faţă de Superfly SL, în ciuda pierderii de greutate. Trek afirmă chiar că Procaliber SL este cu 70% mai confortabil decât modelele concurenţei.

Modelul se vinde atât ca şi cadru cât şi ca bicicletă completă, fiind echipat cu furcă de 100 mm şi cu o geometrie care permite anvelope cu dimensiuni mari şi utilizarea foilor de 36 de dinţi.

Folosind noul sistem de management al cablurilor Control Freak, Procaliber poate fi echipat atât cu sisteme mecanice şi electronice de transmise cât şi cu sistem de reglare a tijei de şa cu rutare internă. Un orificiu în partea de jos a cadrului permite prinderea cablurilor interne de cadru pentru a evita zgomotul produs de acestea. Modelul va fi disponibil prin Project One începând cu luna august, la un preţ ce începe de la  2629 $ pentru cadru sau 3679.99 $ pentru modelul 9.7 SL, 4729.99 $ pentru 9.8 SL şi 8399.99 $ pentru 9.9 SL. Cadrul va fi oferit în dimensiuni cuprinse între 15.5′ si 21.5′, modelul de 15.5′ fiind disponibil cu roţi de 27.5, restul fiind echipate cu roţi de 29.

Informaţii preluate de pe www.bikerumour.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma