Noul Trek Domane a ieșit la iveală în cursa Paris-Roubaix feminină din 2022, fiind folosit de Elisa Longo Borghini de la Trek-Segafredo. Acum el a fost lansat oficial, sub forma celei de-a 4-a generație a sa. Noile modele Trek Domane SL și SLR primesc îmbunătățiri aero dar fără a renunța la confortul pentru care sunt renumite.
Trek a redus considerabil greutatea față de vechile modele Domane SL și SLR. Noile modele sunt mai ușoare cu 300 g (SL) și 700 g (SLR) decât versiunile anterioare!!!
Trek a reușit această performanță remarcabilă prin simplificarea cadrului: s-a renunțat total la sistemul de amortizare a vibrațiilor IsoSpeed din față și a reglajului sistemului din spate. În plus, la modelul SLR s-a trecut la folosirea fibrelor de carbon OCLV seria 800.
Trek a renunțat și la opritoarele de cablu pentru rutarea internă pe toate cadrele Domane, deci cei care vor să folosească transmisii mecanice sunt obligați să utilizeze cămașă pe toată lungimea. Pentru schimbătorul față, dacă e mecanic, e nevoie de un model cu opritor de cablu inclus, deoarece cadrul nu mai are așa ceva prevăzut.
Ultima versiune Trek Domane are o nouă variantă a sistemului de suspensie spate IsoSpeed, împreună cu o nouă tijă de șa KVF cu profil D. Tija cu profil D este una din marile îmbunătățiri aerodinamice la noul Domane. Cadrul a primit forme noi Kammtail ale tuburilor și un cockpit integrat nou ce îmbunătățește bicicleta nu doar aerodinamic cât și estetic.
Ambele cadre Domane folosesc ax de 100 x 12 mm în față și 142 x 12 mm în spate și rulmenți pedalier T47. Noua Domane SL/SLR are spațiu pentru angrenaje 2 x 52/36 (dar minim 46/33) sau 1x 50T. Modelul Domane RSL are spațiu pentru o foaie unică de 54T sau un angrenaj 2x 54/40.
Noua Domane are cel mai mare spațiu pentru anvelope de până acum, fiind posibilă montarea de modele de 38 mm. Cadrele SL și SLR au incluse prinderi ascunse pentru aripi și puncte de prindere pe toptube pentru o gentuță. De asemenea, cadrele SL și SLR vin cu un spațiu intern de stocare, identic celor regăsite pe alte modele din familia Trek.
Noua Domane e disponibilă și în versiunea de cadru RSL (Race Shop Limited), însă doar sub forma de cadru, design-ul fiind identic cu cel folosit de Elisa Longo Borghini de la Trek-Segafredo în cursa victorioasă de la Paris-Roubaix. Cadrul RSL are ca prioritate viteza și performanța în detrimentul confortului și versatilității. Acesta are o geometrie mai agresivă H1.5 de competiție, salvează 100 g renunțând la spațiul de depozitare din cadru și are loc doar pentru anvelope de 35 mm. Cadrul Domane RSL e disponibil doar în mărimi între 52-60 cm.
Versiunile Domane SL și SLR au aceiași geometrie de anduranță Trek H2. Geometria H2 are un top tube mai înalt și o distanță ușor mărită între roți, pentru a oferi stabilitate pe orice teren. Noile Domane SL și SLR vin în multe mărimi, între 44 și 62 cm.
Trek Domane RSL folosește geometria de competiție Trek H1.5 destul de agresivă. H1.5 este o geometrie nouă în colecția Trek, fiind o combinație între cea pură de competiție H1 și cea mai puțin agresivă H2. Domane RSL are astfel un headtube mai mic, de exemplu în mărimea 54 versiunile SL/SLR au un headtube de 16 cm în timp ce versiunea RSL are unul de 10 cm. Tot în comparație, tot în mărimea 54, Domane SL/SLR au un stack de 57.5 cm și un reach de 37.4 cm, în timp ce RSL are un stack de 52.7 cm și un reach de 39 cm. Distanța dintre roți este de 101 cm la Domane SL/SLR și de 99.8 cm la RSL.
Asta înseamnă că nu oricine ar trebui să aleagă modelul de top RSL, deoarece este extrem de incomod pentru cei ce nu sunt obișnuiți cu poziția foarte solicitantă impusă de geometria H1.5. Această geometrie va oferi și un comportament al bicicletei mai apropiat de o cursieră de competiție decât de un gravel bike.
Iată caracteristicile principale ale noilor versiuni Domane:
Caracteristici principale ale cadrului de competiție Domane RSL:
Popularitatea de care se bucură Trek Domane fac ca modelul să fie disponibil în foarte multe versiuni de echipare. Acestea încep cu Domane SL5 echipat cu Shimano 105 și roți tubeless Bontrager din aluminiu la prețul de 3499$, ajungând la 13.199$ pentru modelul Project One Domane SLR cu SRAM eTap și roți tubeless Bontrager RSL din carbon.
Practic, sunt disponibile 14 versiuni de echipare, care ar trebui să fie suficiente ca oricine care e de acord cu prețul de pornire de 3499$ să își poată găsi cursiera perfectă.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…