Bicicleta lui Cancallara, Trek Domane a fost introdus în 2012 reprezentând o inovaţie în domeniul cursierelor. Aceasta încorpora în cadru tehnologia IsoSpeed Decoupler care le permite unor părţi ale cadrului să flexeze în timp ce altele rămân rigide. Cancellara a validat designul prin victoriile sale în turul Flandrei şi Paris-Roubaix.
Trek a decis să ia acest model foarte bun şi să îl facă şi mai bun. Utilizatorii au reclamat că partea frontală nu amortizează la fel de bine ca spatele, iar unii îşi doreau să poată modifica nivelul de amortizare în funcţie de necesităţi. Toate acestea au fost luate în considerare la proiectarea noului Domane.
Pentru proiectarea acestuia, în afară de timpul petrecut pe pavatele din Belgia, Trak a construit o bucată de 100 m de drum pavat la fabrica lor din Waterloo. Au rezultat 33 de idei, printre care 3 cadre, 2 furci şi 2 idei de ghidon, toate acestea contribuind la produsul final.
Noul Domane păstrează IsoSpeed Decoupler pe spate, dar include posibilitatea de reglare. Astfel, fiecare utilizator poate să îşi găsească rigiditatea preferată cu ajutorul reglajului din seat tube. Elementul de prindere dintre cele două seat tube-uri din carbon culisează în sus şi în jos modificând gradul de amortizare. În poziţia inferioară amortizarea este maximă, fiind cu 14% mai bună decât la vechiul Domane. În poziţia superioară amortizarea este mult redusă, cadrul flexând doar 1 mm.
Modificări importante au fost aduse şi în partea frontală. Din imagini pare că elastomerul este plasat în zona rulmentului superior al cuveţilor, permiţând astfel furcii să culiseze în partea superioară. Sistemul oferă conform Trek o amortizare îmbunătăţită cu 10% faţă de cel anterior.
Pentru a reduce şi mai mult vibraţiile care ajung la ciclist, Bontrager a lansat ghidonul IsoCore. Acesta, pe lângă amortizarea externă cu IsoZone, foloseşte cauciuc cu proprietăţi de amortizare amplasat între straturile de carbon în zone cheie pentru a reduce vibraţiile cu încă 20%!
Lucrând împreună, ghidonul IsoCore şi IsoSpeed Decoupler-urile din faţă şi din spate oferă un rulaj echilibrat şi ajustabil.
Alte îmbunătăţiri aduse cadrului sunt Domane Control Center unde poate fi adăpostită bateria Di2 şi mărirea spaţiului pentru anvelope, existând acum loc pentru modele de 28 mm la cadrele cu frână pe jantă, acestea având roţi cu QR clasic şi de 32 mm la cele cu disc, acestea folosind pentru roţi ax thru de 12 mm. Toate cadrele oferă prinderi ascunse pentru aripi de protecţie.
Domane este disponibil în variantele SLR 6 şi SLR 7, ambele având variante cu frână pe jantă sau pe disc, preţul fiind între 4.999 şi 6.499 USD. Modelul de top SLR 9 este disponibil doar cu frână pe jantă şi cu echipare SRAM eTap la preţul de 10.999 USD. Cadrele sunt disponibile şi separat la preţul de 2.999 USD pentru un kit.
Greutăţile declarate ale modelelor sunt următoarele:
- Domane SLR 9 eTap 6.76
- Domane SLR 7 7.49
- Domane SLR 7 Disc 18.3
- Domane SLR 6 7.46
- Domane SLR 6 Disc 8.3
Pentru mai multe informaţii vizitaţi pagina producătorului sau a importatorului în România.
Sursa: bikerumor.com