Acum 20 de ani Thomus lansa un full-suspesion construit din carbon denumit Lightrider CT. Acum ridică standardele prin lasarea modelului Lightrider R3 World Cup. Cadrul din carbon vine cu geometrie adapatbilă, un down-tube aerodinamic și posibilitatea de monta anvelope mai late, prețul de plecare fiind 4.500 euro.
World Cup Lightrider R3 este rezultatul a trei decenii de muncă perfecționată prin colaborarea cu sportivii remarcabili ai echipei Thömus Maxon Swiss Mountain Bike Racing.
Cu un cadru realizat din fibre de carbon cu modul ultra-înalt 60T, nu este doar ușor, ci stabilește noi standarde în ceea ce privește rigiditatea și agilitatea. Centrul de greutate foarte scăzut îmbunătățește manevrabilitatea, în timp down-tube-ul cu formă aerodinamică respinge noroiul.
Geometria adjustbilă le permite rider-ilor să profite la maximum de performanța bicicletei pe trasee tehnice. Cu unghiul furcii amplasat la 66,3 grade (downcountry), R3 Worldcup oferă flexibilitate maximă. Conceput pentru a doborî recorduri, Lightrider R3 Worldcup întruchipează măestria și inovația în Elveția.
Accentul dezvoltării a fost pe versatilitate, ușurință și durabilitate. Noua bicicletă poate fi adaptată în multe privințe. Acest lucru face ca echipa Thömus Maxon World Cup să adapteze bicicleta în funcție de condițiile traseului. Unghiul furcii poate fi reglat cu 0,6° prin intermediul a două carcase diferite. Una definește 0°, cealaltă poate fi reglată prin simpla rotire + sau – 0,6°. Acest lucru are ca rezultat trei opțiuni diferite pentru amplsarea unghiului furcii. Iar cum cursa suspensiei de față poate fi de 120mm sau 130mm, atunci vor fi cam șase opțiuni.
Cursa suspesiei este variabilă nu numai în față, ci și în spate. Poate fi limitată la 108mm pentru cursele pe circuit scurt. Partea din spate în final rămâne identică pentru toate cele trei dimensiuni de cadru. Urechea SRAM UDH este de asemenea un subiect nou, pentru ei.
Inspirat de segmentul bicicletelor de șosea, noul model a primit un down-tube oblic. Ca rezultat, mai puțină murdărie se lipește de cadru și aerodinamica ar fi, de asemenea, îmbunătățită.
În ceea ce privește construcția ușoară și performanța, datorită noilor furnizori și a materialelor noi, au economisit 332 g, ceea ce corespunde cu 19% mai puțin în comparație directă cu predecesorul. Se bazează pe așa numitul Carbon Ultra High Modulus și pe rulmenții noi foarte durabili și longevivi.
Pentru o preformanță bună pe traseu, centrul de greutate al bicicletei a fost menținut cât mai jos posibil. Un motiv principal pentru poziționarea amortizorului vertical. Deși acest lucru permite doar un bidon cu apă, acest lucru ar trebui să fie suficient în timpul cursei. În plus, majoritatea construcție se bazează pe down-tube. La rândul lui asigurând o rigiditate deosebită.
Scopul principal a fost îmbunătățirea capacității de coborâre, care a fost atinsă printr-un adaos în cursa suspensiei de față și prin modificarea unghiului furcii. Prin urmare stabilitatea bicicletei a fost îmbunătățită, cât timp pentru manevrabilitate și agilitate chian-stay-ul a fost scurtat la 438mm la 435mm.
Unghiul furcii este variabil și dacă țineți cont de diferitele opțiuni pentru cursa suspensiei. În total, există șase opțiuni diferite pentru unghiul furcii. 67,1° și 66,3° sunt valorile opțiunii standard cu furci de 120 și 130 mm. Reach-ul cu furca de 120 mm a crescut cu 5 mm până la 450 mm în mărimea M, în timp ce cu o furcă de 130 mm reach-ul este de 443 mm. Unghiul seat-tube-ului a scăzut 1,1° mai abrupt și este acum de 75,5° în versiunea Race cu furcă de 120 mm, pe când varianta down-country cu furca de 130 mm are unghiul seat-tube-ului de 74,7°.
Thömus oferă diverse opțiuni de echipare. Fiecare client își poate alege echipamentul individual în configurator. Apoi bicicleta va fi configurată la comandă de la Thömus. Pe lângă culorile oferite: negru, alb si modelul echipei, există și posibilitatea unei vopsele la comanda, însă trebuie să rețineți că timpul de așteptare este mai mare. În afara Elveției, în prezent puteți comanda cadrul. Pentru bicicletele complete, acest lucru ar trebui să fie posibil și în viitor.
De reținut este faptul că prețul pleacă de la 4.500 euro în funcție de echipare.
Via Thomus
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…