Noul Scurra 29er cu suspensie paralelogram de la Trelever

Producătorul suspensiei Trelever, susține că furcile clasice cu amortizor au ajuns deja la finalul dezvoltării. Nu mai poate fi inventat nimic nou, așadar, trebuie abordată problema dintr-o nouă perspectivă. În acest sens, au lucrat intens la o nouă suspensie de tip paralelogram care se bazează practic pe un amortizor, montat undeva pe cadru. Furca cu coroană dublă necesită totuși un cadru special, dar poate fi instalată și pe biciclete hardtail cât și pe biciclete full suspension.

La InterBike, în Statele Unite ale Americii, Scurra a prezentat o bicicletă full suspesion, pentru Enduro, dotată cu o astfel de furcă. Așa cum se poate vedea și în imagini, pe bicicletă sunt instalate două shock-uri DT Swiss, unul pentru furcă și celălalt pentru basculă. În această configurație, bicicleta cântărește aproximativ 15 kg, mai puțin decât ne-am aștepta văzând construcția complexă a furcii.

Avantajele acestei furci sunt direcția foarte precisă, distanța mare până la sol furca fiind protejată de eventuale lovituri, rigiditatea mare și masa nesuspendată mică. Dezvoltarea furcii a început în septembrie 2009, iar acum, după 4 ani, este prezentat primul prototip la Interbike. A fost creată pentru a fi folosită pentru Cross Country, All Mountain, Downhill sau în scopuri recreaționale, adică plimbări.

Momentan nu au fost oferite detalii despre costuri, lansare sau alte date tehnice.

via scurra.eu

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Vezi comentarii

  • Interesanta abordare! E o diferenta fata de norma actuala, dar si locomotiva cu aburi a fost privita cu neincredere de vizitii de diligente.

  • Foarte multe articulatii care sunt supuse uzurii. Multe componente care nu-mi inspira incredere. Doar daca nu se poate inova in domeniul furcilor clasice nu inseamna ca trebui sa le inlocuim. Daca ar fi existat un sistem mai eficient, mai durabil, mai rational din punct de vedere costuri, ca o furca clasica atunci pana acum toti am fi folosit acel sistem.

  • E o nebunie. Astea sunt doar frustrari a inginerilor care n-au reusit sa inventeze ceva util si sufera din cauza asta. In afara de ingineria care sta la baza acestei furci si care e de apreciat, exista un raport cost/eficienta care in cifre absolute, in cazul de fata, este inacceptabil.
    In afara de profesionisti, pentru care costurile nu sunt o probleme atat timp ca creste eficienta, asa ceva nu-i este util nimanui.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

5 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma