Noul Scott Genius: deja vu?

Așa cum era de așteptat, noul Genius urmează limbajul de design demarat odată cu lansarea modelului Spark, formula găsindu-și o comunitate puternică de admiratori: amortizorul integrat în cadru și o formă care aduce cumva cu un hardtail. Un lup în blană de oaie. Cu suspensiile sale de 160/150mm (față/spate), bicicleta este încadrată ca o bicicletă pentru poteci (Trail), deși cred că la fel de bine s-ar putea spune că esti o bicicletă de enduro. Dar aparent, nu este. Astfel, Genius concurează direct Specialized Stumpjumper Evo, având specificații oarecum similare.

Ce zici, arată bine?

Despre amortizorul inclus în cadrul bicicletei am scrrs deja nenumărate rânduri, însă voi reitera aici cele mai importante avantaje: amortizorul este ferit de orice formă de mizerie, centrul de greutate al bicicletei este mai jos, iar întreaga zonă a Bottom Bracket-ului este mai rigidă. Un indicator pentru sag-ul amortizorului se află pe lateralul cadrului, iar la nevoie, amortizorul poate fi demontat simplu, tot din exterior (port aflat pe seat tube).

Pe această radiografie de înaltă rezoluție se poate vedea amplasarea amortizorului.
Acces rapid la amortizor.
Indicatorul de SAG.

Link-ul suspensiei are o construcție cu caneluri (vezi foto), iar bascula beneficiază de un pivot principal și alți 3, mai mici, oferind astfel reprize de amortizare eficiente chiar și pe cele mai mici dintre denivelări. Toate acestea nu penalizează prea mult bicicleta aceasta la capitolul greutate, iar cadrul cu tot cu amortizor cântăresc 2.295 de grame, foarte posibil în dimensiunea M (deși nu este precizat clar).

Pentru a accesa amortizorul nu este necesar decât să apeși un singur buton, iar ușa care-l protejează se deschide imediat. Intarrea este generos de mare și ajută de asemenea și în cazul în care tragi cablurile prin interiorul cadrului.

Cablurile intră pe sub pipă și continuă pe lângă steerer-ul furcii.

Vor exista mai multe versiuni de echipare însă vor exista și două versiuni cu caracteristici diferite ale acestei biciclete: Genius și Genius ST (de la SuperTrail). Diferența principală între cele două este amplasarea unghiului headtube-ului (65 vs 64 de grade), însă acesta poate fi modificat umblând un pic la cuvete (+- 0.6 grade). După cum probabil ți-ai dat seama, modelul SuperTrail vine și cu o echipare diferită, mai performantă, fiind gândit pentru trasee mai agresive de coborâre.

Genius și Genius ST.

Noul Genius va fi disponibil și în versiune cu cadru din aluminiu, nu doar din carbon (valabil și pentru versiunea ST), păstrând absolut toate caracteristicile și avantajele cadrului din carbon (mai puțin greutatea și finisajele). Astfel, vor exista 10 versiuni din care poți alege, de la Genius 920 echipat cu o transmisie Shimano XT/SLX până la modelul de top 900 Ultimate, echipat cu o transmisie Sram XX1 Eagle AXS, care avea un preț de, ține-te bine, 12.000 de euro. Versiunea de bază ar urma să coste până-n 4.000 de euro.

Versiunea din aluminiu.

via Scott

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

6 zile in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

o săptămână in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

2 săptămâni in urma