Noul Rockrider Race 940s: full-suspension de 10.2kg

Noul Race 940s este răspunsul celor de la Decathlon în segmentul high-end al bicicletelor pentru competițiile de XC/Maraton. Bicicleta este atât de bine pusă la punct încât poate concura cu succes cu brand-uri de renume și doar dacă arunci o privire peste specificații vei înțelege exact de ce. Desigur, felul în care bicicleta asta se comportă pe un traseu specific rămâne momentan o necunoscută, însă dacă luăm în considerare greutatea redusă, de 10.2 kg, suspensiile de 120mm sau geometria modernă, s-ar putea ca asteastă să fie chiar o afacere bună. Din păcate însă nu a fost comunicat un preț. Iar dacă vei cheltui o sumă de ordinul miilor pe o bicicletă, s-ar putea să vrei să apară alt brand pe ea. Lăsând aceste detalii deoparte, să vedem care-i treaba cu noul Race 940s.

Modelul anterior a fost tot o bicicletă de XC cu un preț foarte bun, însă nu era neapărat o bicicletă pentru competiții. Acest model a fost dezvoltat într-un an, cu ajutorul feedback-ului primit de atleții din echipa Rockrider Racing Team, iar conform celor de la Decathlon, rezultatul este o bicicletă, ușoară, modernă și cu un cadru foarte rigid torsional – fiind astfel extrem de eficientă la deal. Pentru testarea rigidității, primele prototipuri au fost construite cu ajutorul unei imprimante 3D, iar ca rezultat se poate vedea cât de robust este construit cadrul în dreptul headtube-ului și angrenajului, zonele care flexează în mod normal cel mai mult. Atât triunghiul frontal cât și cel posterior al cadrului sunt construite din aluminiu, cu mențiunea că doar link-ul este costruit din aluminiu. Seat stay-urile au de asemenea o formă atipică, acestea având un aspect torsionat, de la prinderea roții spate și până la prinderea de link-ul cadrului. În plus de asta, sunt foarte subțiri.

Componentele au fost alese pentru a reduce greutatea pe cât de mult posibil. Astfel, bicicleta este echipată cu o furcă Manitou R7, un amortizor Manitou Mara, transmisie Sram XX1 AXS Rainbow, roți Mavic Crossmax SL Ultimate, anvelopel Hutchinson Racing Lab Kraken 2.3 sau șaua Fizik Antares Versus Evo. Ghidonul și pipa provin de la FSA. Iar frânele, de la TRP, modelul Slate X2 cu discuri de 160mm și cu u culoare, să zicem, mai puțin inspirată.

În orice caz, bicicleta va putea fi văzută anul acesta concurând în Cupa Mondială. Prețul nu a fost făcut momentan public, nici geometria, dar informațiile vor fi disponibile în cel mai scurt timp posibil.

via Rockrider

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

(P) Kross: de la un mic magazin din Polonia, la unul dintre cei mai importanți producători europeni

Fiecare brand de biciclete are o poveste interesantă, unele mai fascinante ca altele și cel mai frumos este când le…

16 ore in urma

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

5 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

6 zile in urma