Noul Niner AIR9 RDO

Modelul original Niner AIR9 RDO a fost a doua generație a modelului hardtail din carbon AIR9, cunoscut ca fiind deosebit de rigid. RDO a fost refăcut mai ușor dar și cu o amortizare mai bună, scopul fiind să devină mai confortabil decât modelul original.

Cei de la Niner spun că refacerea cadrului a dus și la o rigiditate laterală mărită, la nivelul unui model de top de competiție. Noul cadru Niner AIR9 RDO pentru 2017 imită geometria lungă de XC a modelului recent RKT9, având și o reducere de greutate de 10%.

Pentru a obține un raport confort-performanță bun, cadrul a fost împărțit în două zone, cea superioară și cea inferioară. Partea superioară este mai amortizantă, top-tube-ul și seatstay-urile fiind mai subțiri iar tija de șa fiind de 27.2 mm.

Unghiul furcii a fost adus la 70 de grade, cu furca de 100 mm. Noua geometrie a făcut posibilă scurtarea headtube-ului cu 20 mm, astfel că doritorii unei poziții mai eficiente nu vor fi nevoiți să coboare pipa până în cadru, toți utilizatorii beneficiind de o poziție sportivă.

În partea inferioară, cadrul este rigidizat pentru accelerări bune. Mai mult, cadrul folosește butuc Boost de 148 mm, ceea ce a permis scurtarea cu 4 mm a chainstay-urilor până la 435 mm și posibilitatea de a monta foaie de 38t pe sistemele 1x.

De asemenea, cadrul permite montarea anvelopelor de 2.4. Chainstay-urile ar fi putut fi scurtate și mai mult, dar proiectanții au stabilit că 435 mm este lungimea care oferă cea mai bună stabilitate și manevrabilitate.

Greutatea a scăzut cu aproximativ 10%. Cadrul anterior avea greutatea de 1180 g iar modelul nou a ajuns la 1050 g echipat cu strângerea de șa, urechea de schimbător, vopsit și cu protecțiile montate. Singurul lucru care nu e inclus la greutate este axul Maxle din spate. Protecțiile cadrului sunt din titan și cauciuc și sunt montate standard pe toate cadrele.

Se pare că mare parte din economia de greutate vine din modificările zonei superioare și din zona mărită a monoblocului, care a permis folosirea unor pereți mai subțiri. În interior, zona monoblocului conține un singur tub continuu, ceea ce face cadrul compatibil cu rulmenții lor Biocaentric 30 EBB. Cadrul va putea fi folosit inclusiv cu angrenaj triplu dacă se dorește.

Singurele piese de metal ale cadrului sunt prinderile pentru suportul de bidon și de etrier. Toate dimensiunile de cadru permit montarea a două bidoane. Cadrul are rutare internă și pentru tija de șa reglabilă, Di2 și sistemul Sideswing…

Geometria cadrului este dată pentru o furcă de 100 mm, dar producătorii spun că va funcționa foarte bine și cu una de 120 mm.

Cadrul va fi oferit în varianta de culoare CMYK din imagini și într-o variantă negru cu roșu. Roțile cu grafică asortată nu vor fi prezente în echiparea finală, dar dacă există cerere s-ar putea introduce ca opțiune. Vor fi oferite șase echipări diferite:

Mai multe informații puteți găsi pe pagina producătorului.

Sursa: bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – ochelari sport RUDY Project Kelion

În lumea ochelarilor sport de top cu greu ai putea găsi ceva mai premium decât RUDY Project Kelion, niște ochelari…

21 de ore in urma

Test – Pantofi mtb și gravel Northwave Hammer Plus

Proaspăt lansații Northwave Hammer Plus au ajuns și la noi la test, iar aproape imediat ce i-am primit, au și…

2 zile in urma

Se apropie cel mai mare concurs de biciclete pentru copii din România!

Duminică, 19 mai, va avea loc la Rădăuți, Suceava, un eveniment important pentru cei mici, mai precis cel mai mare…

2 zile in urma