Ridley a lansat pe piață două modele de MTB din carbon total noi, modelul full-suspension Raft fiind practic două biciclete într-una singură, cu echipări separate de XC și de Trail. Acestea împart același cadru din carbon simplu și ușor, cu suspensie cu un singur pivot, însă Raft XC primește cursă a suspensiilor de 100 mm în timp ce Raft Trail e gata de teren mai tehnic cu suspensii de 120 mm la ambele roți.
Ridley nu a mai lansat modele noi de MTB full suspension de câțiva ani. În acest timp, cursele de top de XC au devenit mult mai tehnice, așa că e normal ca noile MTB-uri XC full suspension de la Ridley să fie mai capabile și mai polivalente.
Ridley spune că este vorba de faptul că aproape orice MTB de azi e mult mai capabil decât modelele de acum câțiva ani, datorită geometriei noi mai lungi, mai joase și cu unghi mic al furcii. Bicicletele de XC pot acum să se avânte pe teren mult mai tehnic, iar cele de trail sunt mai ușoare și mai agile. Chiar și noul lor model hardtail Probe RS poate fi folosit acum ca bicicletă de trail.
Noul Raft stă deci la intersecția dintre bicicletele de XC și cele de trail.
Modelul Raft XC cu cursă de 100/100 mm este alegerea perfectă pentru cine dorește greutate minimă și reactivitate maximă, pentru urcări eficiente. Cine dorește să atace singletrack-uri poate alege modelul Raft TR cu suspensii 120/120 mm, cu un amortizor și o furcă cu curse mai lungi, model ce se încadrează în categoria bicicletelor ușoare de trail.
În ambele cazuri geometria e la fel de capabilă pe teren abrupt și tehnic – unghiul furcii e de 67.5 grade la modelul XC și de 66.5 grade la cel TR iar unghiul tijei de șa este de 76 respectiv 75.1 grade pentru a facilita urcările. În combinație cu chainstay-urile scurte de 435 mm, lucru făcut posibil de sistemul simplificat de suspensie cu un singur pivot, manevrabilitatea rămâne excelentă indiferent de cursă.
Trecerea de la un model la altul se face simplu, e nevoie doar de înlocuirea amortizorului RockShox SID Deluxe de 40 mm de pe modelul Raft XC cu unul cu cursa de 45 mm pentru a aduce cursa spate de la 100 la 120 mm și a transforma bicicleta în modelul TR. Ambele amortizoare au aceiași lungime decomprimate, așa că diferențele de geometrie le face doar schimbarea furcii SID SL de 100 mm cu una SID de 120 mm.
Chiar dacă modelul ușor al producătorului este Probe RS, Ridley a încercat să păstreze și modelul Raft carbon destul de ușor.
Renunțarea la pivoții de pe dropout-uri a ajutat la reducerea greutății cadrului la 1750 g pentru mărimea M, nevopsit și fără amortizor, dar chiar și modelul complet Raft TR XX cu cursa lungă are doar o greutate completă de 11.5 kg în mărimea L.
La fel ca modelul hardtail, Raft a primit tijă de șa de 31.6 mm, rutare internă pentru tija reglabilă prin capacul superior al cuveților, prindere de etrier spate de tip flat mount, butuc Boost, ureche UDH, rulmenți pedalier PressFit BB92 și spațiu pentru anvelope de 29×2.4. În mod curios, rutarea tuburilor de frână se face tot printr-un port modular de cabluri în partea laterală a downtube-ului.
Bicicleta a primit o mulțime de puncte de prindere pentru bikepacking, așa că ea poate fi folosită nu doar pentru maratoane XC ci și pentru cele mai dure curse de aventură offroad. Modelul full suspension din carbon a primit puncte de montare pentru genți de toptube, seattube și 5 puncte de prindere pe downtube (mărimea S are doar 3 puncte), pentru a putea fi montat sistemul Anything Cage sau alte sisteme de prindere de scule sau accesorii.
Bicicleta e disponibilă în patru mărimi, între S și XL, bicicletele putând fi configurate online atât în variantă XC cât și TR începând cu luna ianuarie.
Bicicleta completă Ridley Raft XC are prețuri începând de la 4200 Euro, în timp ce modelul Raft TR de trail are un preț ceva mai mare, începând de la 5000 Euro. Ambele vin echipate cu transmisii SRAM Eagle și cu roți și cockpit marca proprie Ridley, Forza.
Primele modele Raft sunt așteptate în showroom-uri în primăvara 2023.
Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.
Informații de pe bikerumor.com
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…