Categorii: CursiereNoutati

Noul BMC Teammachine va fi disponibil și cu frână pe disc

Teammachine SL01 a fost bicicleta de competiție de la BMC pe care s-a concurat și câștigat un Campionat Mondial, un titlu de Campion al Franței și câteva etape și mari tururi, ultima îmbunătățire a acesteia fiind în 2013. Noul model se bazează pe aceiași geometrie, construcție și caracter ca predecesorul, dar încorporează mai multe elemente integrate, introduse pe modelul de anduranță Roadmachine anul trecut. De asemenea apare posibilitatea de a avea bicicleta și cu frâne pe disc, în funcție de preferințe, fără a face rabat de la performanțe.

Pe lângă aspectul mai modern, BMC au inclus în Teammachine noi tehnologii de producție a carbonului și tuburilor pentru a avea aceiași greutate, rigiditate și calitate a rulajului ca modelul anterior care excela la aceste capitole. Noul model vine cu mult mai multe elemente integrate, acestea permițând o aerodinamică superioară păstrând greutatea și caracterul de competiție nealterate.

Integrarea începe din față cu un cockpit ICS care păstrează totuși pipa și ghidonul separate pentru flexibilitate, dar integrează pipa și distanțierele în headsetși headtube obținându-se astfel un sistem cu un profil frontal mic dar care poate integra cabluri rămânând și foarte reglabil. BMC a inclus în interiorul toptube-ului un spațiu și pentru noua cutie de joncțiuni Di2 care a fost introdusă odată cu grupul Dura-Ace 9100. Cockpit-ul integrat nu apare însă la modelul cu frână pe jantă, acesta neavând nicio opțiune electronică Di2!

Teammachine SLR

Pentru noul Teammachine, BMC a folosit aceiași tehnologie ACE (Accelerate Composites Evolution) ca pentru generația anterioară. Ei spun că folosind mai mult simulările pe calculator ACE ei sunt capabili să facă simulări și prototipuri virtuale ce nu le-ar putea face altfel. Astfel, ACE le permite să dezvolte o structură a carbonului mult mai rafinată pentru ca bicicleta să fie optimizată aerodinamic și să ofere un echilibru rigiditate-calitate a rulării mai bun decât cel obținut prin prototipuri reale de către competitori. Tot ACE a ajutat la proiectarea cadrului  și furcii asimetrice care joacă un rol foarte important în optimizarea performanțelor noului model Teammachine cu frâne pe disc.

BMC spun că au reușit față de generația anterioară să îmbunătățească rigiditatea în zona monoblocului pentru ambele versiuni pentru o accelerere și o amortizare a vibrațiilor pe verticală superioare. Rigiditatea torsională a fost păstrată pentru un comportament predictibil de competiție. Tot ACE le-a permis să obțină aceiași rigiditate torsională la toate mărimile de cadru, un aspect pe care mulți producători nu îl reușesc.

Integrarea continuă pentru toate versiunile în zona șeii cu o prindere a tijei ascunsă și o tijă specială în formă de D ce îmbunătățește aerodinamica oferind în același timp confort prin flexibilitate.

Rutarea internă a cablurilor a fost îmbunătățită, indiferent că este vorba de o transmisie mecanică sau electronică. Noul port Dynamic Cablestop de pe headtube permite un mic joc al cablului de frână la virare pentru a evita apariția tensiunilor în ghidon.

Frâna pe jantă are un spațiu mărit pentru anvelopă și este mai puternică datorită rigidității sporite a sistemului direct-mount folosit.

Deraiorul spate este atașat la o ureche nouă construită cu structură tip sandwich.

Teammachine SLR Disc

Noul model cu frâne pe disc împarte aceleași tuburi din carbon și elemente de integrare cu modelul Teammachine cu frână pe jantă, dar primește câteva îmbunătățiri specifice și tehnologie asimetrică.

Noua furcă este complet reproiectată, cu brațul stâng cu 20% mai lat pentru a rezista forțelor de frânare păstrând în același timp un comportament la rulare foarte bun și o greutate scăzută. Aceleași îmbunătățiri au fost aplicate și la chainstay-ul stâng, rezultatul fiind un cadru Teammachine SLR Disc de 815 g, doar cu 25 g mai greu decât modelul cu frână pe jantă!

Furca pentru frâne pe disc are prinderi unice de tip flat mount, aceiași soluție fiind folosită și în spate. Astfel se renunță la adaptoare și se economisesc câteva grame valoroase. Furca este compatibilă doar cu discuri de 160 mm.

Modelul pe disc primește și o versiune îmbunătățită mai ușoară a dropout-urilor pentru ax thru și ureche de schimbător de tip sandwich, prima dată introdusă pe modelul Roadmachine.

Atât în versiunea cu frâne pe disc cât și pe jantă, noul Teammachine SLR este disponibil în 6 mărimi între 47 și 61 cm. Vor exista două tipuri de cadru pentru fiecare tip de frână: Teammachine SLR01, SLR02, SLR 01 Disc și SLR 02 Disc, cu câteva echipări Shimano și SRAM și în câteva culori, în plus fiind disponibile și pachete cu cadru, furcă, headset, pipă cu prindere de GPS/cameră și tijă de șa.

Prețurile și data de la care noile modele vor fi disponibile, la fel ca echipările finale nu au fost încă anunțate.

Pentru mai multe informații consultați pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma