Noua tijă de șa wireless de la Magura: Vyron V3

Magura Vyron se număra oricum printre cele mai accesibile tije de șa wireless de pe piață, însă nu era neapărat cea mai rapidă. În plus de asta, când am instalat-o prima dată (varianta V2), am avut ceva bătăi de cap până ce am reușit s-o fac să funcționeze. Altfel, conceptul de accesibil cu prestație bună mi-a făcut mereu cu ochiul. Dar cum fără progres nu pot exista produse mai bune, se pare că noua variantă va fi mult mai atrăgătoare, din mai multe puncte de vedere.

Primul și cel mai important, este că noul dropper a fost construit de la zero. E bine să începi întotdeauna cu o coală albă când dezvolți un produs nou. Apoi, ni se promite faptul că este rapidă precum fulgerul (deși parcă au exagerat-o un pic), poate fi acționată intuitiv (va trebui s-o văd pe viu ca să-mi dau seama ce înseamnă „intuitiv”) și va putea fi scufundată și în apă (o caracteristică gândită pentru cei care trec râurile adânci cu e-bike-ul), căci acum este certificată după standardul IP67.

Comanda va fi montată foarte simplu, pe ghidon, și va fi poziționată similar cu un shifter pentru schimbătorul de viteze. Dacă se întâmplă să deții și un set de frâne Magura, prinderea se face și mai simplu cu ajutorul colierului Shiftmix. Comanda și tija comunică instantaneu datorită conexiunii bluetooth (în trecut era ANT+), iar cursa este practic nelimitată – în sensul că se poate opri în orice poziție pe întreaga sa cursă. Cursa poate fi de 100m, 125mm, 150mm și 175mm, în funcție de varianta pe care o achiziționezi.

Ce mai este de notat: folosește baterii și nu acumulator. În felul acesta, Magura a reușit s-o facă suficient de rezistă la apă încât o poți scufunda fără probleme. Așadar, pe lista de cumpărături poate că ar trebui să mai ai în vedere (ca rezerve) o baterie CR2 pentru dropper și una CR2032 pentru comandă. Durata de viață a acestora ar trebui să fie de aproximativ un an. Şi că tot veni vorba de an, revizia anuală are un cost recomandat (dar variază și în funcție de service), de 139 de euro.

Prețul de achiziție rămâne competitiv, puțin sub 600 de euro, greutatea este de 700 de grame, iar diametrul în care poate fi achiziționată de 30.9 sau 31.6mm. Toți cei care au un seat tube mai gros, pot achiziționa separat un adaptor.

via Magura

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Riders Club anunță concursurile pentru sezonul 2025

Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…

3 zile in urma

Bryton lansează noul ciclocomputer smart Rider S510

Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…

o săptămână in urma

Test – bicicletă gravel electrică Van Rysel E-GRVL AF HD

Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…

2 săptămâni in urma