Noua Pinarello Dogma XC pregătită pentru Olimpiada de la Paris

Când spui Pinarello Dogam gândul te duce clar la o bicicletă de șosea, însă italienii au o echipă cu care nu doar concurează în Cupa Mondială ci una cu care vor fi prezenți și la Olimpiada de la Paris. Şi ce echipă! Pauline Ferrand-Prevot și Tom Pidcock! Două nume care nu mai au nevoie de nicio prezentare. În orice caz, Pinarello a început să construiască această bicicletă prin toamna lui 2022, așadar destul de recent, însă feedback-ul celor doi sportivi a fost foarte important în întreg procesul. Rezultatul a fost o bicicletă de competiții, așa cum o descriu cei de la Pinarello: ultra-race-focused bike.

Chiar dacă bicicleta încă se mai află momentan în faza de dezvoltare, aceasta și-a adjudecat deja câteva victorii anul acesta, prin intermediul celor doi sportivi de elită. Altfel, în urma feedback-ului oferit de Pidcock, bicicleta a trebuit să îndeplinească unele criterii foarte importante, precum un triunghi posterior al cadrului extrem de rigidit, lucru valabil și pentru zona BB-ului, o suspensie simplă dar progresivă, abilitatea de a face față unor trasee dificile și o greutate foarte scăzută dar cu o manevrabilitate excepțională. Sună complicat, ce-i drept, însă se pare că celor de la Pinarello le-au ieșit planurile.

Zona BB-ul are un design unic, carcaterizat de un spațiu gol la joncțiunea dintre elementele cadrului, acesta contribuind la rigiditatea foarte mare în acea zonă.

Apoi, mai sunt seat stay-urile care flexează, dar care sunt suficient de subțiri cât să salveze greutate dar să ofere și rigiditate torsională. Oferă și un spațiu generos pentru anvelopele mai late și nu adună prea mult noroi în condiții de vreme nefavorabilă. Mai mult, chainstay-ul este mai scurt pentru ca bicicleta să fie cât mai agilă. Suspensia folosește un singur pivot, similar cu majoritatea bicicletelor ușoare pentru Cross Country, iar triunghiul posterior este asimetric pentru a contrabalansa forțele generate de transmisia instalată pe partea dreaptă a bicicletei. Suspensiile pot avea fie 120/100mm sau 100/90mm. Întreg cadrul este construit desigur din carbon.

În versiunea prezentată, bicicleta este dotată cu o transmisie Shimano XTR, însă cadrul este compatibil UDH cu noua transmisie Eagle AXS. Foaia poate avea minim 32 de dinți sau maxim 40, iar dimensiunea maximă a anvelopei poate avea o lățime de 2.35 inch. De menționat că prețul încă nu a fost făcut public, dar cu siguranță va fi o sumă cu 4 zerouri.

via Pinarello

Dragos Mitroi

Inițiatorul proiectului FreeRider.ro, are la activ peste 250 de biciclete testate și evaluate în mod obiectiv. Pedalează din 1998 pe mountainbike și din 2009, aproape zilnic, pe site-ul de față.

Share
Published by
Dragos Mitroi

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

o zi in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

7 zile in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

o săptămână in urma