Noua cască aero ventilată Limar Air Pro debutează cu Astana în Giro

Noua cască aero ventilată de șosea de la italienii Limar trebuia inițial să debuteze la Turul Franței, dar echipa Astana a fost atât de încântată de model încât au insistat și au obținut acordul să le folosească deja în Turul Italiei.

Limar au lansat deja la începutul sezonului împreună cu Astana o nouă cască aero denumită Air Speed, dar noul model Air Pro este destinat să fie o cască polivalentă, pentru toate tipurile de utilizare, suficient de ventilată pentru a fi folosită chiar și în mijlocul verii. Limar spun că secțiunea de prismă a armăturilor longitudinale reduce rezistența aerodinamică și presiunea cu care aerul apasă asupra căștii, împreună cu aripioarele din spate având rolul de a reduce turbulențele de aer din spatele căștii.

Limar au colaborat cu Astana pentru dezvoltarea noului model Air Pro. După testele din tunelul aerodinamic echipa a văzut posibilitatea de a obține avantaje consistente aerodinamice, în timp ce în zilele extrem de calde pot să treacă la modelul anterior Ultralight.

După măsurătorile care au dovedit că noua cască salvează o secundă la 10 km la viteze de competiție și după ce au testat aerisirea reală, Astana au decis că vor să concureze cu noua cască imediat.

Tehnologia care i-a ajutat pe cei de la Limar să beneficieze de ventilație de top și optimizare aerodinamică în același timp este CarbonCoreTech. Air Pro nu e prima cască cu ranforsări din carbon în structură, dar Limar a folosit această tehnologie în scop dublu.

În loc să ofere doar ranforsare structurală, Limar au folosit carbonul pentru a îmbunătăți trecerea aerului prin cască. Aripile din carbon stabilizează curenții de aer prin cască permițând în același timp deschiderii frontale și canalelor interne să mențină o ventilație de excepție.

Rezultatul e o structură turnată din 3 straturi: spumă EPS, structura din carbon și stratul exterior de policarbonat format din trei bucăți.

Air Pro va fi disponibilă din Iunie 2018 în două mărimi, M și L (între 53-61 cm). Deși e mai grea decât modelul Ultralight+ care are 170 g, Air Pro nu trage așa de greu la cântar cu cele 230 g în mărimea M și 270 g în mărimea L.

Casca folosește același sistem foarte ușor de prindere și reglaj folosit și la restul modelelor premium și va fi disponibilă în 6 culori standard plus replici ale modelelor pentru echipele Astana, Canyon-Topeak și Direct Energie.

Prețul anunțat e de 250 Euro, cu lansare în această vară. Urmăriți mai multe pe pagina producătorului și a importatorului în România

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma