La începutul anului Norco a încântat publicul cu apariția noului Norco Fluid, construit din aluminiu. Fiind un competitor de înaltă calitate în rândul bicicletelor din același segment ale căror prețuri sunt cu mult peste ce a propus Norco. Câtuși de recent, brandul canadian vine cu o varinată nouă pentru bicicleta Fluid. Se numește Norco Fluid FS Carbon. Cum reiese din denumire, cadrul este construit din carbon asta însemnând o varianta cu mult mai ușoară dar și cu un preț pe masură.
Norco Fluid FS este doar un model la mai ușor, iar geometria pe care o are și varinata de aluminiu o regăsim și aici. Triunghiul din spate al cadrului este construit din aluminiu 6061 cu urechea UDH pentru compatibilitatea transmisiei SRAM. Doar triunghiul din față este construit din carbon, iar Norco a reușit totuși să scadă 600 grame în comparație cu modelul din aluminiu. Dacă traducem în procente înseamnă o scădere a greutății cu 17%.
Cum am menționat, geometria lui Fluid FS Carbon este echivalentă cu a modelului construit din aluminiu. Norco a păstrat mărimile cadrului în funcție de înalțime, de asemenea lungimea chain-stay-ului și unghiul seat-tube-ului se schimbă de la o marime la alta. Însă Fluid FS este cu un pas înaintea modelului construit din aluminiu datorită triunghiului din carbon. Norco ne asigură că duritatea piesei construite din carbon nu a fost ignorată, prin urmare cadrul va rezista oricărui test de greutate și flexibilitate.
Unghiul la care este amplasată furca cu o cursă de 140 mm este de 65 grade, furca având un offset de 44 mm, bottom-brake-ul se află la 30 mm deasupra solului și dispune de un reach a carui valoare este de 480mm in marimea L. Lungimea chain-stay-ului este adaptată în funcție de marimea cadrului, prin urmare are 425 mm in marimea S, crescând cu câte 5 mm pana la marimea XL care are un chain-stay de 440 mm. Unghiul seat-tube-ului este afectat de același fenomen, valorile se încadrează intre 76 grade (marimea S) și 77 grade (mărimea XL). Aceste valori diferite de la o marime la alta ajută foarte mult ca poziția pe bicicletă să fie una confortabilă și placută, iar unde vreau să ajung este că nu multe brand-uri au implementat acesat caracteristică deoarece este foarte costisitoare producția.
Chiar dacă este o bicicletă de all-mountain vine echipată cu tijă de șa hidraulice cu cursă mare, frâne cu patru pistoane și amortizoare custom (piggyback), fiind pregătită de coborâri mai serioase.
Există trei variante disponibile C1, C2 și C3.
C1 este varianta de top fiind echipată cu un amortior RockShox Super Deluxe Ultimate în compania unei furci RockShox Pike Ultimate fork. Pentru că respectă standardele UDH, transmisia este SRAM Eagle GX AXS. Roțile provin de la Crankbrothers modelul Synthesis Enduro Alloy, iar pentru aderență vine cu anvelopele Vittoria, Mazza 2.4″ pe roata din față și în spate un Martello de 2.35″. Frânele provin de la SRAM, G2 RSC cu discuri de 200 mm (față) și 180mm (spate). Rămâne tija de șa hidraulică SDG Tellis cu ghidonul din carbon de la OneUp. Prețul de achiziție al acestei variante este de 5.465 euro.
via Norco
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…