My Esel – bicicletă din lemn cu geometrie personalizată

Bicicletele cu cadru din lemn nu sunt tocmai o noutate, existând pe piață destul de multe modele. Puține însă profită cu adevărat de libertatea formelor ce se pot obține din acest material, așa cum o fac cei de la My Esel. Aceștia fabrică bicicletele din panouri de lemn presat, dar ceea ce e unic e procesul de personalizare a fiecărei biciclete. Pentru fiecare bucată este folosit un program de configurare în care se introduc dimensiunile fiecărui client și poziția dorită pe bicicletă, cadrul fiind dimensionat corespunzător înainte de a fi prelucrat CNC în forma finală.

Sloganul companiei este că bicicleta trebuie să se adapteze utilizatorului, nu invers. Cheia succesului a fost dezvoltarea programului de calculator care transformă datele de la măsurători într-un format realizabil de cadru care este apoi produs automat de mașina CNC. De exemplu, dacă cineva are picioarele mai lungi acest lucru se poate lua în considerare fără a modifica lungimea cadrului.

Programul ia în considerare și stilul de utilizare: Sport/Racing, Urban/Trekking sau Confort/Holland, așa că nu se obține doar un cadru corect dimensionat ci și poziția dorită pe acesta.

Esel este denumirea germană pentru catâr. Pe lângă elementele adaptabile din lemn ale cadrului, bicicleta are un headtube din alumiiu, monobloc excentric tot din aluminiu, tija de șa și dropout-urile folosind același material. Bicicletele pot fi și vopsite personalizat la cerere, fie cu lac transparent, fie cu vopsea albă sau neagră.

Se lucrează acum la implementarea procesului de personalizare a cadrului pe o pagină on-line, dar momentan acest lucru se face doar la ei în fabrică, după obținerea datelor personale ale clientului.

O bicicletă completă începe de la prețul de 3000 Euro și are o greutate de 11-14 kg, cel mai ușor model având 9.4 kg și o echipare de top. Bicicletele sunt disponibile fie single speed, fie cu butuci cu viteze interne sau chiar cu motoare de asistență electrică.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații și imagini de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Vezi comentarii

  • Nu spun ca baietii astia se la my esel nu or sa gaseasca niste cetateni pe planeta, carora sa le vanda creatia lor dar, daca eu as avea bugetul 3000 euro pentru bicicleta, nu i-as cheltui niciodata pe asa ceva!

  • Adica pana acum eu ma adaptam la bicicleta, nu o reglam pe ea ca sa stau cat mai bine? Mai usoara e a mea de otel la 300€ si n-o sa am niciodata palpitatii ca ceva se poate rupe.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma