Categorii: Biciclete de munte

SCHWALBE oferă detalii suplimentare despre noua anvelopă cu două incinte de aer – PROCORE

Unul din motivele pentru care mtb-iştii au început să folosească tubeless şi jante mai late este că pot folosi presiune mai mică în anvelope ceea ce le oferă tracţiune mai bună.

Toate bune şi frumoase însă o presiune mai mică măreşte riscul de snake bite şi dejantare pe un viraj mai agresiv. Pentru a reduce acest risc Schwalbe a dezvoltat un sistem cu două incinte de aer pe care îl numeşte Procore. Am mai vorbit despre acest sistem şi înainte în două rânduri însă pe scurt, noua tehnologie foloseşte un tub interior care umflă canalul central. Apoi printr-o a doua valvă se umflă exteriorul cu un volum mare de aer care presează talonul anvelopei. Acest lucru previne dejantarea.

Întregul sistem se pare că nu va depăşi în greutate 200g fiind compatibil cu anvelopele deja existente. Iată şi comunicatul oficial de presă:

Gata cu penele snake-bite – Sistemul revoluţionar dual chamber îţi permite să pedalezi cu presiune foarte mică şi, implicit, să măreşti foarte mult performanţele anvelopei. La început Schwalbe şi Syntance au lucrat la acest sistem independent. Însă la final şi-au unit forţele pentru a finaliza acest proiect.

Folosind o presiune joasă în anvelopele de mtb acestea îşi măresc semnificativ performanţele. Rulează mai uşor pe teren denivelat şi oferă aderenţa şi control mai bun. „Însă cine riscă să meargă doar cu 1.5 bar (20 psi) în roată? Riscul de snake bite este prea mare”, spune Markus Hachmeyer, Senior Product Manager. „Mulţumită curentului actual de a folosi jante mai late performanţele anvelopelor cu presiune mai mică s-a îmbunătăţit. Însă riscul unui snake bite a rămas acolo”.

Soluţia o reprezintă un sistem cu două incinte. Există o cameră suplimentară de aer în interiorul anvelopei. Această cameră este umflată la presiune mare şi din acest motiv anvelopa nu va putea atinge marginea jantei. În acelaşi timp acest sistem fixează bine anvelopa pe jantă. Acum, folosind acest sistem, presiunea din camera exterioară poate fi redusă chiar şi la 1 bar (14 psi) fără a risca nimic.

„Toţi cicliştii care au testat până acum acest sistem au fost uimiţi de noile posibilităţi”, spune Markus. Folosind presiune de doar 1 bar aderenţa este incredibilă. Amprenta la sol a anvelopei este foarte mare, iar anvelopa derapează acum mult mai rar. Chiar şi pe cel mai dificil teren roata parcă se lipeşte de teren.

Anvelopa este cel mai sensibil element de amortizare de pe bicicletă. Amortizarea şi aderenţa suplimentară venită din partea presiunii scăzute duce la control mai bun şi viteze mai mari. Şi toate astea fără nici un risc de snake bite, jantele ciobite devenind amintiri ale trecutului. Mulţumită noului sistem pot fi folosite şi anvelope mai uşoară chiar şi pe cele mai dificile terenuri. Şi nu în ultimul rând, dacă pierzi complet aerul din camera exterioară, se poate rula încă foarte bine şi doar folosind presiunea din camera interioară.

Nu mai târziu de Eurobike 2014 Schwalbe va fi în măsură să anunţe detalii suplimentare legate de design şi preţ. Tot Schwalbe va fi responsabilă de producţie şi marketare, iar sistemul va fi compatibil cu anvelopele şi jantele deja existente.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Vezi comentarii

  • Singura problema pe care o vad e cu a doua gaura in janta. Pe un set de roti "normale", mai ales ceva high-end, usor, e mai greu sa iti dai singur o gaura in plus fara sa compromiti structura jantei.
    In rest, nu ati mentionat pentru ce uz e facut acest design. Eu ma gandesc la downhill de competitie, pentru ca in alte discipline nu prea exista risc de snake-bite asa mare pe tubeless.

Stiri Recente

Suport de 6 biciclete de la Thule: noul Revert

Thule a găsit o soluție de a transporta 6 biciclete pe un suport care se montează pe cârlig, un suport…

3 zile in urma

Noul Pinarello Dogma XC, hardtail și full-suspension

Pinarello, cunoscut mai degreabă pentru cursierele de top pe care le fabrică, lansează în tandem noul Dogma, o bicicletă de…

4 zile in urma

Noul Yeti SB165: acum în format mullet

O delectare pentru priviri acest nou SB165, mai ales în culoarea această albastră. Odată cu adăugarea unei roți de 29…

4 zile in urma