Categorii: Biciclete de munte

PINION măreşte numărul de cutii cu viteze interne

Construind iniţial o singură cutie cu 18 viteze Pinion şi-a mărit acum gama cu încă 3 opţiuni. În timp ce majoritatea companiilor urmăresc un număr cât mai mare de viteze cei de la Pinion se descurcă la fel de bine cu mai puţine, dar care acoperă o plajă foarte largă.

Suplimentar faţă de originalul P1.18, Pinion oferă acum P1.12, P1.9XR şi P1.9CR. La început erau puţine companii care apelau la transmisiile Pinion însă acum compania susţine că există 50 de mărci care folosesc cutiile lor de viteze. Mulţumită noilor opţiuni de viteze din ce în ce mai multe tipuri de biciclete beneficiază de aceste transmisii ermetice.

La suprafaţă toate cutiile de viteze arată la fel ca originalul P1.18 cu excepţia lăţimii carcasei unde intră cablurile. Greutăţile sunt de 2,7 kg pentru P1.18; 2,350 kg pentru P1.12, cele 2 cutii cu 9 viteze având fiecare câte 2,2 kg.

Cât priveşte destinaţia fiecărei cutii de viteze, cea cu 18 este potrivită pentru călătorii în jurul lumii datorită gamei de 636%. P1.12 este destinată mtb-ului şi touring-ului având doar 12 viteze, dar o gamă bună de 600%. În comparaţie o transmisie standard 2×10 are o gamă de 535%, iar un sistem IGH cu 11 viteze are 409%. Transmisia P1.9XR este o cutie cu 9 viteze care se potriveşte pe bicicletele mtb enduro şi cele de oraş. XR înseamnă că sistemul permite schimbarea a 5 viteze dintr-o dată oferind o gamă de 568%. P1.9CR este o versiune compactă a transmisiei cu 9 viteze gândită pentru bicicletele de oraş. CR are o gama de doar 364%.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma