Nu cu multă vreme în urmă am fost la evenimentul Pegas din Bucureşti unde firma a lansat câteva modele noi de biciclete inclusiv prima bicicletă de munte Pegas Drumeţ. Înainte de a merge mai departe şi vorbi despre cum a prins viaţă noul mtb, trebuie să spunem că am fost profund impresionaţi de eveniment. A fost una dintre cele mai mari petreceri de acest gen şi cu siguranţă cea mai mare din industria velo românească. Toată Berăria H din Bucureşti a fost închiriată, iar invitaţii s-au bucurat toată seara de atenţia organizatorilor.
În urmă nu cu multă vreme am publicat ştirea potrivit căreia Pegas a lansat primul lor mtb. Denumită Drumeţ bicicleta a stârnit admiraţie cât şi dispreţ din partea cârcotaşilor de serviciu. Se spunea că bicicleta nu este originală, că acelaşi cadru poate fi găsit la jumătate de preţ pe site-urile chinezeşti şamd.
Intrigaţi de aceste afirmaţii i-am contactat pe cei de la Pegas pentru a afla adevărul. Doream să ştim în primul rând dacă acest cadru este ceva ales dintr-un catalog chinezesc sau este creaţie proprie românească. Răspunsul nu a întârziat şi ne-am bucurat când am aflat că noul cadru Pegas a fost desenat de la zero de către Ciprian Frunzeanu şi Adrian Teasa de la Pegas.
„Am ales să facem cadrul din cromo din motive de design”, spune Ciparian. „Am vrut să păstrăm linia Pegasului Strada, ţevi subţiri şi o linie fluidă a cadrului. Drumeţul este un hibrid între o bicicletă de oraş şi una all terrain, este crossover-ul bicicletelor”, spune el.
Noul Pegas Drumeţ are un cadru care păstrează designul bicicletei Strada, dar păstrează şi din designul original al Pegasului copilăriei, modelul Kent cu şa lunga. Acesta este disponibil în două mărimi, 19 inch pentru bărbaţi şi 16 inch pentru damă. Gama vine în 5 culori, două pentru cel de 19 şi trei pentru cel de 16 inch.
Bicicleta per total nu este chiar una uşoară. Potrivit specificaţiilor oficiale are aproape 16 kg însă nu este deloc de condamnat întrucât bicicleta se adresează maselor, exact la fel ca Pegasul copilăriei, iar preţul este unul competitiv, 1.699 lei costă în acest moment.
Nouă ne-a plăcut bicicleta când am văzut-o „în carne şi oase” la evenimentul de la Berăria H. Am dat şi câteva ture pe acolo, iar pentru început poziţia şi geometria sunt cât se poate de bune şi comparabile cu a oricărui producător recunoscut internaţional.
În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…
Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…
Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…
Vezi comentarii
Dar 900 de lei merita? Atat am dat pe ea cand s-a desfiintat un Praktiker si credeti-ma sunt super multumit de ea! M-am bagat cu ea prin paduri si tot felul de gropi si a facut fata mai bine decat alte biciclete cu angrenaje shimano si cadre din aluminiu! Nu contest faptul ca nu e o bicicleta profesionala ,dar nici eu nu sunt! Placerea plimbarii in natura si a adrenalinei coborarii pe drumuri forestiere o poti avea nu numai cu biciclete de mii de lei ! NUMAI DE BINE !
In magazine se gasesc biciclete Drag, Sprint, Devron, etc... la pret intre 1500-1700 lei cu cadru aluminiu si geometrie mai bun, echipare Shimano Altus, Acera si frane hidraulice pe disc. Chiar si ca***urile de B-twin si Kilimanjaro sunt mai ieftine, si mai usoare si totodata echipate mai bine. Singurul atu al Pegasului este nostalgia, si nepriceperea oamenilor. "Marketing bullshit" pe doua roti, si multe probleme pentru viitor, adica bani grei vor fi cheltuiti la service.
In legatură cu această bicicleta . Este buna pentru excursii pe munte si sesiuni de enduro de dificultate mica spre medie ? Aş dori să o achizitionez şi nu prea am gasit review-uri cu vedere la experienta folosirii bicicletei . Multumesc !
Bicicleta este buna pentru excursii pe munte, adica doar cross country. In niciun caz enduro
Vreau apărători de noroi pentru pegas drumeț exista așa ceva
Ne spui sau intrebi?
Pacat de nume
Iar daca foloseau schimbatoare, pinioane, angrenaj shimano era si mai bine...
Mie imi place idea de cadru cromo pentru mase si chiar si designul, dar as fi vrut sa-i intreb:
1. ce fel de cromo este folosit? Ceva conificare sau teava dreapta? Parca e cam grea, totusi....
2. vizual e ok, desi ar fi aratat mai fain in marimea 18, dar ma intreb daca nu e periculos pentru bijuteriile famililei acest cadru de klunker in marimea sa mare? Cocoasa TT e cam prea mare, nu?
M-am lamurit singur, multumesc!
Dupa cum arata drop-out-urile spate, de tip platbanda, ieftineala si dupa cum arata sudurile, tare ma indoiesc ca e o teava mai rasarita decat cea de calorifer....
Pacat, chiar imi placea ideea!
Un GT Palomar tot de otel, cu echipare la fel de basic, e 970Ron.