Presupun că v-ați uitat la Cupele Mondiale de XCO de anul acesta, dacă nu vă spun eu ultimele noutăți. Prin noutăți vreau să fac referire la modifcările aduse treseelor, care incep a fi din ce în ce mai agresive. În ultimul timp brand-urile fac ușor, ușor, un pas important, acela fiind mărirea cursei suspesiei. Atât în parte din față , cât și în spate.
Trek face și el acest pas, încetișor dar cu cap. De ce cu cap? Caci o data ce mărești cursa furcii automat pui câteva zeci de grame pe bicicletă. Noul Trek Supercaliber primește o cursă mai mare a suspensiei dar în același timp greutatea față de modelul anterior a scăzut cu 250 de grame.
Design-ul celei de-a doua generație a bicicletei Trek Supercaliber nu este foarte diferit față e prima generație. Doar cum am spus, suspensiile se maresc, atât în față cât și în spate. Cursa suspensiei de spate acum are 80 mm, iar furca RockShox SID SL vine cu o cursă de 110 mm. Doritorii pot opta și pentru altă furcă, aceea fiind Fox 34 SC. Geometria este aceeași cu cea a modelului anterior, dar acum exista două variante de carbon printre modele.
A doua generație vine cu patru variante, acelea fiind: 9.9 , 9.8, 9.7 și 9.6. Toate au același cadru doar că există diferențe de material si echipări. Modelul de top SLR salvează 200-250 grame prin eliminarea tunelurilor din triunghiul din față al cadrului, care ajutau la rutarea internă mai rapidă a cablurilor. Prin urmare greutatea cadrului este de 1.800 – 1.830 grame.
Modelul SL primește însă acele tuneluri, ușurându-ți munca când vei ruta intern cablurile. Astfel cadrul cântărește 2.030 grame, aproximativ asemănător modelului anterior.
Ambele versiuni împart același triunghi aflat în parte din spate. După specificații modelul SLR (9.8, 9.9) are un cockpit format din ghidonul și pipa (ambele formează o piesă) din carbon de la Bontrager și roți de carbon. Ca urmare logică, modelul SL (9.6, 9.7) este echipat cu componente din aluminiu, atât cockpit-ul, cât și roțile.
Componenta unică și spectaculoasă din punct de vedere tehnic este noul amortizor RockShox SID Luxe IsoStrut. Lungimea componentei s-a mărit cu 5 mm și este mult mai eficicent în momentul pedalării.
Legat de geometrie sau schimbat și aici câteva cifre. Unghiul furcii este amplasat la 67,5 grade, iar reach-ul crește cu 10 mm. BB-ul stă cu 7mm mai sus, chainstay-ul și ampatamentul cresc foarte puțin pentru mai multă stabilitate și unghiul seat-tube-ului este cu 0.5 grade mai perpendicular.
Greutatea modeleleor oscilează între 9,45 kg (SLR) și 13,1 kg (SL), iar prețurile sunt cuprinse între $4.199 și $11.699.
Via Trek
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…