Probabil doar mie mi se pare că Specialized nu și-a dat silința în anii trecuți pe partea de DirtJump. Probabil. Am și eu un P3, cu echiparea cea mai slabă și marimea L (eu având 1,72cm). Era singura pe stoc, singura variantă, tocmai de aceea mi-am facut un film in cap cum că atenția asupra aceste catgorii a cilclismului a fost neglijată de către Specialized.
Eh, 2023, ca orice an, vine cu noutăți și Specialized la fel. Pare că și-au petrecut ceva timp dezvoltând o flotă de biciclete destinată celei mai creative ramuri a ciclismului. Când spun flotă, mă refer la patru variante diferite. Ce înseamnă diferite? Fiecare dintre ele au roți de diferite mărimi, adică de la 20″ până la 27,5″. Pe lânga varietatea marimii roților, Specialized a creat un cadru nou care la rândul lui vine cu alte noutăți și îmbunătățiri.
Modelul anterior, cel pe care îl am și eu, venea cu standardul pentru butuc/axul spate de 135x12mm. Un standard destul de vechi, plus că iți dă bătăi mari de cap când vei vrea să iți schimbi butucul. Revenind, un nou standard este implementat, acela fiind 148 x 12mm și un adaos interesant este un drop-out nou, care iți permite instalarea unui schimbător de viteze sau pur și simplu o poți folosi single speed. Fiecare cadru va include o ureche opțională pentru a putea monta un schimbător de viteze. Iar în concordanță cu schimbătorul poate exista și o tijă de șa hidraulică mai nou. Nu stiu ce să zic neapărat despre montajul unui dropper pe o bicicletă de DirtJump, dar probabil că întrebuințarea este de a ajunge la locul unde te vei distra făra a depune un efort masiv.
Și acum, să vedem modele:
Cum sugrează și denumirea, roțile sunt de 20″, adică se adresează celor mici și voinici. Cadrul acestui model este construit din aluminiu Premium A1 completat de catre o furcă fixă confecționată la rândul ei din aluminiu A1. Ne mutăm ușor, ușor către cockpit, unde se află instalat un ghidon 19mm OD acompaniat de niste manșoane mici și de către frânele mecanice pe disc, având cursa manetei mică pentru ca cei mici să poată frâna cât mai ușor. Anvelopele sunt Specialized Kicker cu un profil mic pentru a rula cât mai eficient. Prețul de achiziție este de $650.
De la P.1 la P.2 diferența este clară. Varianta Specialized P.2 vine cu roți de 24″, adresându-se tot juniorilor. Este echipată cu o furcă Manitou JUNIT a cărei cursă este de 100mm și este vândută cu transmisia single-speed la prețul de $1,250.
Acum am ajuns la cea mai populară variantă, aceea fiind cea cu roți de 26″. Echiparea este schimbată față de modelul anterior, cadrul fiind construit tot din aluminiu. Vine echipată cu o furca Marzocchi Bomber DJ 26″ și cu anvelopele Specilaized Kicker DJ. O mențiune importantă, P.2, P.3 și P.4 vin impreună cu butucul special construit pentru configurația single-speed, așa că dacă iți dorești pinioane mai multe, va trebui să achiziționezi un butuc sau o roată separat de cele standard. Modelul P.3 se va vinde la prețul de $2.000, iar cadrul, separat, la prețul de $700.
Dacă ai doi metri în vertical probabil asta e cea mai bună opțiune pentru tine. Specialized P.4 vine cu roți de 27.5″, primește un Marzocchi Z1 cu o cursă de 100mm, cadru din aluminiu și o transmisie single-speed. Prețul este ceva mai mare față de P.3, acela fiind de $2.100, iar cadrul rămâne la $700.
via Specialized
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…