Categorii: Biciclete de munte

Noul DEVINCI SPARTAN ENDURO din carbon

Construit a fi lung, relaxat şi jos Spartan este o bicicletă ce poate fi folosita zi de zi mulţumită şi suspensiei de 160mm. Versiunea lui Halo cu roţi de 27,5” s-a dovedit a fi de succes fiind folosită peste tot de la curse enduro de nivel elite la Crankworx şi ocazional la etapele de Cupă Mondială.

După ce anul trecut a fost lansată în versiunea cu cadru din aluminiu acum Devinci prezintă carbonul.

Anul trecut a fost prima dată când Devinci a implementat ghidarea internă a cablurilor. Pentru o întreţinere uşoară cadrele prezentau ghidaje interne pentru cabluri însă nu şi capace la intrarea în cadru. S-a dovedit că acest lucru producea zgomote nedorite venite de la cămăşile care vibrau la interior. Aşadar acum noul Spartan dispune şi de capace pentru a elimina aceste zgomote şi face ghidarea şi mai facilă.

Pe partea superioară a toptube-ului, lângă headset, vei găsi cuvântul „center”. Încă nu este oficial însă FSA şi Dave Weagle şi-au dat mâna pentru a crea un headset cu unghi variabil. Noua piesă va permite cicliştilor să-şi customizeze bicicleta direct din magazin.

Pentru ca bicicleta să fie şi mai versatilă Devinci oferă şi o şaibă instalată pe montantul shock-ului ce poate fi întoarsă pentru a relaxa sau face mai abrupt unghiul furcii sau micşora / ridica înălţimea BB-ului. Doar folosind această şaibă unghiul furcii se modifică de la 65,8 la 66,4 grade.

Bicicletele din aluminiu sau carbon se vor livra cu transmisie 1x sau 2x însă pentru viitor Devinci plănuieşte să ofere transmisia 2x şi la bicicletele lor cu suspensii mai mari.

După cum se vede şi din imagine intersecţia de la down tube este enormă. Aşa cum orice ciclist de şosea ştie, acest lucru oferă un foarte bun transfer de putere şi rigiditate. Aceste lucruri ajută şi noul Spartan să traverseze fără probleme grădinile de bolovani, aptitudine care te aştepţi să o aibă o astfel de bicicletă.

Întreg cadrul este din carbon fiind fabricat în Asia însă toate părţile din aluminiu sunt produse în Canada. Rocker-ul, pivoţii şi cadrele din aluminiu sunt produse în fabrica Devinci de lângă Quebec.

Toate aceste piese sunt vopsite tot în Canada însă, datorită restricţiilor legate de poluare compania foloseşte vopsea electrostatică, mai ecologică faţă de tradiţionalul powder coat. Acest proces presupune cadrul să fie atârnat de o mică gaură (vizibilă pe chain stay în spatele pivotului) şi inducerea unei mici sarcini electrice care are ca efect atragerea vopselei. Procesul presupune astfel folosirea unei cantităţi mai mici de vopsea.

După ce sunt vopsite cadrele primesc o garanţie pe viaţă care acum a fost extinsă şi pentru cadrele din carbon. Deşi Spartan nu dispune de layout-ul specific pe care îl asociem cu sistemul Split Pivot, totuşi toate elementele sunt prezente.

Interesant este de menţionat faptul că triunghiul spate a fost creat să găzduiască o anvelopă 650b de 2.5” deşi la vremea respectivă o astfel de anvelopă era abia în stadiul de proiect. Aşadar dotată cu anvelope Schwalbe Hans Dampf de 2.3” se vede că există loc pentru anvelope şi mai groase.

Partea de jos a cadrului este protejată de o placă groasă din aluminiu. Aceasta dispune de un canal central fiind poziţionată la distanţă faţă de cadru pentru a uşura instalarea cablului pentru schimbătorul faţă. Rolul ei este de a proteja cadrul însă dacă nu foloseşti schimbător faţă şi vrei să mai şi reduci din greutatea bicicletei placa se poate demonta.

Greutatea totală a noului Spartan din carbon, incluzând inelul protector bash şi pedalele Crank Brother Mallet DH de 470g, este de 14,36 kg.

Greutatea anunţată pentru cadrul din aluminiu mărime M este de 3,6 kg, iar pentru carbon, aceeaşi mărime, este de 2,79 kg.

Iată şi preturile:

Aluminiu
cadru 2399$
Spartan XP 3899$
Spartan RC 4799$
Spartan SX 5899$
Spartan RR 7099$

Carbon
cadru 2799$
Spartan carbon XP 4299$
Spartan carbon RC 5199$
Spartan carbon SX 6299$
Spartan carbon RR 7499$

Gândită iniţial ca model unicat construit special pentru Steve Smith să-l ajute să obţină culorile olimpice pe un traseu care cam cerea pedalat, Spartan a evoluat devenind azi o bicicletă capabilă de victorii la Enduro World Series.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma