Pentru 2021 Merida Big.Trail a fost complet adusă la zi. S-a renunțat la anvelopele Plus folosindu-se acum roți 29er și geometrie lungă, joasă și “relaxata”, specifică bicicletelor de trail.
Noua Merida BIG.TRAIL este disponibilă în patru variante de modele, cu prețuri între 4.190 lei pentru Merida Big.Trail 200 și 6.990 lei pentru Merida Big.Trail 600.
La această bicicletă geometria contează cel mai mult, întrucât Big.Trail-ul, deși este un hardtail, e gândit să performeze aproape la fel de bine pe traseele tehnice, ca un full-suspension. Din acest motiv Merida l-a numit „Trail fun Simplified”.
Unghiul furcii este ajustat la 65,5 grade la toate mărimile de cadru. Această valoare, împreună cu valoarea unghiului tijei de șa de 75,5 grade, îți va permite nu doar să treci ușor peste obstacole la vale, dar să și urci eficient când ai de mers la deal. Unghiurile aceastea sunt aproape identice cu ce găsim la full-ul pentru enduro Merida One-Sixty.
Merida Big.Trail este un mtb cu suspensie doar pe față, gândit să fie cel mai eficient pe potecile tehnice. Geometria, suspensia și specificatiile acestei biciclete sunt optimiziate pentru a-ți permite să-i dai tare la vale pe trailuri, fără emoții mari. De ce ai folosi un hardtail când toată lumea folosește un full suspension pentru astfel de trasee? Sunt câteva motive: este mai accesibilă ca preț, mai ușor de reglat și are nevoie de mai puțină întreținere față de un full suspension. De asemenea, este și mai ușoară. Astfel, dacă bugetul nu acoperă un full, probabil este mai bine să cumperi un astfel de hardtail, cu echipare bună, decât un full-suspension cu echipare entry-level.
Gândită să funcționeaze cel mai bine cu furci de 120 și 140 mm, noua Merida Big.Trail este clar mai nișată. Geometria nu mai este optimă pentru „orice” traseu, ci este specială pentru trail. Cadrul permite instalarea de anvelope mari de până la 2.5 inch pe anvelope late, specifice trail.
Trei din cele 4 modele Big.Trail sunt echipate cu jantele tubeless ready Merida Comp TR, cu lățime internă de 29 mm în timp ce cel mai scump model are jante Merida Expert TR, care sunt puțin mai ușoare. Și anvelopele sunt tubeless ready, dar pentru a le folosi așa, îți mai trebuie valvele, fond de jantă și lichid anti-pană.
Modelele Big.Trail 400, 500 și 600 vin cu tije hidraulice de șa de 150 mm pentru toate mărimile de cadru cu excepția S-ului, care este echipat cu tijă cu o cursă de 120 mm. Toate bicicletele au cadre elegante cu cabluri ghidate la interior, standard Boost pentru roțile față și spate și două spații pentru bidoanele de apa, ambele prezente pe țeava downtube.
O caracteristică interesantă prezentă la Big.Trail sunt șuruburile „Trail mount” situate pe partea interioară a țevii top-tube, unde poți instala niște scule sau pompă și cartușe CO2.
Deși bicicleta este pentru trail, practic pentru ture de o zi în bikepark sau pe munte, Merida a echipat cadrele cu montanți pentru aripi și portbagaj. Așadar, împreună cu șuruburile „Trail mount” unde poți instala chiar și o geantă de cadru, bicicleta poate fi folosită și la bikepacking, practic la ture mai lungi de o zi.
Frânele noii Merida Big.Trail variază ca model însă toate bicicletele dispun de discuri mari de frână de 180 mm, față și spate. De asemenea urechea schimbătorului spate este varianta universală Sram UDH. Asta înseamnă, teoretic cel puțin, că dacă rupi urechea ar trebui să găsești un înlocuitor în orice magazin de biciclete, fără să-ți fie teamă de compatibilitate.
Merida BIG.Trail 600
Merida BIG.Trail 500
Merida BIG.Trail 400
Merida BIG.Trail 200
Cele patru modele Merida Big.Trail vor fi disponibile în România începând din octombrie 2020, prin rețeaua de distribuție a importatorului Bikefun.
Vor exista două variante de culori pentru fiecare model în parte, dimensiunile fiind S, M, L, XL.
Merida BIG.Trail 600 – 6.990 lei
Verde-roșu sau negru gri
Merida BIG.Trail 500 – 5.990 lei
Albastru-lime sau negru gri
Merida BIG.Trail 400 – 5.290 lei
Violet-mov sau negru gri
Merida BIG.Trail 200 – 4.190 lei
Portcaliu-negru sau negru gri
După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…
Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…
Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…