Categorii: Biciclete de munte

Anvelopele fat 45NRTH Dillinger 5. Scumpe, dar posibil să merite

Anvelopele 45NRTH Dillinger 5 au fost lansate ceva mai devreme anul acesta fiind mai late decât popularul Dillinger (acum Dillinger 4).  Compania a fost probabil prima care a lansat ceva de calitate în domeniul anvelopelor fat când în 2011 au pus pe piaţă Husker Du. De atunci toate modelele lor au conţinut ceva din tehnologia modernă folosită la anvelopele normale de bicicletă.

Dillinger a fost lansat drept o anvelopă performantă, dar care dispunea de un profil mai agresiv cât şi găuri pentru ţinte pe care le puteai instala singur deşi există la vânzare şi varianta cu ţintele deja instalate. Dillinger 5 păstrează toate aceste calităţi la care a adăugat o lăţime mai mare pentru a se potrivi pe cadrele şi jantele spate de 190/197mm.

Dillinger 5 este disponibil doar în varianta cu densitate de 120tpi aşadar aşteptaţi-vă la greutate redusă, supleţe la rulare, confort, dar şi preţ pe măsură. Anvelopa permite instalarea a 258 de ţinte pe care le poţi pune singur dacă doreşti aderenţă şi mai bună. Varianta fără ţinte este poate mai bună întrucât, dacă doreşti totuşi poţi pune eventual mai puţine şi mai spaţiate, atât cât crezi că e necesar, putând oricând să mai completezi.

Dillinger 5 are o lăţime de 110,5mm instalat pe o jantă Surly Clownshoe. Aşadar roata devine 26x 4,34”. Deşi se numesc „5” compania nu pretinde că anvelopele ar fi de 5” ci mai degrabă 4,8” (în timp ce Dillinger 4 era specificat ca fiind de 3,8”). Deşi nu ajung nicicum la dimensiunea de 4,8 anvelopele sunt totuşi bune pentru cadre mai mici de 170/177mm. Greutatea este de 1,49 kg fără ţinte.

45Nrth Dillinger 5 este mai grea în comparaţie cu alte anvelope însă dacă o compari cu o Schwalbe Jumbo Jim observi că Dillinger 5 are aproape de două ori mai multe proeminenţe. Din acest motiv aderenţa este mai bună în comparaţie cu varianta de la Schwalbe.

Anvelopele oferă aderenţa pe care o promit, iar rulajul este rapid. Dacă adaugi în jur de 100 ţinte vei obţine aderenţă şi mai bună în special dacă traseul pe care te dai conţine şi gheaţă. Aşa cum spuneam şi în titlu, anvelopele nu sunt ieftine. Preţul pentru varianta normală este de 160$, iar cu ţinte preinstalate scorul creşte la 250$. Nu uitaţi însă că anvelopele sunt 120 tpi, iar aderenţa pe zăpadă este chiar de excepţie.

Dan Mazilu

Îi place să spună că s-a născut pe bicicletă, însă în realitate s-a născut în București. Practic, se dă pe două roți din copilărie. Mai serios s-a apucat de ciclism din 1998 când, după ce și-a cumpărat primul MTB, s-a și dus la vârful Omu. Se mândrește că a fost primul care a făcut asta și până în ziua de azi așteaptă să-i confirme cineva... Lăsând gluma la o parte, Dan este unul din cei mai pasionați cicliști din România, la nivel de amatori. Rămânând tot timpul la un nivel constant al pasiunii, niciodată prea exagerat sau prea monoton, și-a angrenat întreaga familie care-i susține entuziasmul și pedalează alături de el. Tot timpul pe bicicletă, la concursuri, la teste, la evenimente de profil din țară și străinătate, explorând un nou traseu de cicloturism sau pur și simplu scriind despre acest subiect, Dan este în constantă legătură cu ultimele noutăți din domeniu, ultimele trenduri și ultimele tehnologii folosite la biciclete.

Share
Published by
Dan Mazilu

Stiri Recente

Test – Merida eONE-EIGHTY 2025 și Merida eONE-SIXTY SL 2025 – Primele impresii

În octombrie am fost în Spania, unde Merida a lansat trei noi biciclete. Evenimentul a fost cu atât mai important…

4 zile in urma

Roți de top din carbon, cu dinam inclus în butuc? Da, există, se numesc Hunt Proven Carbon XC Dynamo și au o greutate surprinzătoare

Roțile pentru MTB Proven Carbon XC Dynamo recent lansate de Hunt, un producător de roți din carbon cu un excelent…

o săptămână in urma

Merida lansează trei noi biciclete electrice: eONE-EIGHTY, eONE-SIXTY SL și eFLOAT echipate cu noile motoare Bosch

Recent ne-am deplasat în Spania unde Merida tocmai a lansat cea mai mare și mai extremă bicicletă mtb electrică a…

2 săptămâni in urma