Anvelopele 45NRTH Dillinger 5 au fost lansate ceva mai devreme anul acesta fiind mai late decât popularul Dillinger (acum Dillinger 4). Compania a fost probabil prima care a lansat ceva de calitate în domeniul anvelopelor fat când în 2011 au pus pe piaţă Husker Du. De atunci toate modelele lor au conţinut ceva din tehnologia modernă folosită la anvelopele normale de bicicletă.
Dillinger a fost lansat drept o anvelopă performantă, dar care dispunea de un profil mai agresiv cât şi găuri pentru ţinte pe care le puteai instala singur deşi există la vânzare şi varianta cu ţintele deja instalate. Dillinger 5 păstrează toate aceste calităţi la care a adăugat o lăţime mai mare pentru a se potrivi pe cadrele şi jantele spate de 190/197mm.
Dillinger 5 este disponibil doar în varianta cu densitate de 120tpi aşadar aşteptaţi-vă la greutate redusă, supleţe la rulare, confort, dar şi preţ pe măsură. Anvelopa permite instalarea a 258 de ţinte pe care le poţi pune singur dacă doreşti aderenţă şi mai bună. Varianta fără ţinte este poate mai bună întrucât, dacă doreşti totuşi poţi pune eventual mai puţine şi mai spaţiate, atât cât crezi că e necesar, putând oricând să mai completezi.
Dillinger 5 are o lăţime de 110,5mm instalat pe o jantă Surly Clownshoe. Aşadar roata devine 26x 4,34”. Deşi se numesc „5” compania nu pretinde că anvelopele ar fi de 5” ci mai degrabă 4,8” (în timp ce Dillinger 4 era specificat ca fiind de 3,8”). Deşi nu ajung nicicum la dimensiunea de 4,8 anvelopele sunt totuşi bune pentru cadre mai mici de 170/177mm. Greutatea este de 1,49 kg fără ţinte.
45Nrth Dillinger 5 este mai grea în comparaţie cu alte anvelope însă dacă o compari cu o Schwalbe Jumbo Jim observi că Dillinger 5 are aproape de două ori mai multe proeminenţe. Din acest motiv aderenţa este mai bună în comparaţie cu varianta de la Schwalbe.
Anvelopele oferă aderenţa pe care o promit, iar rulajul este rapid. Dacă adaugi în jur de 100 ţinte vei obţine aderenţă şi mai bună în special dacă traseul pe care te dai conţine şi gheaţă. Aşa cum spuneam şi în titlu, anvelopele nu sunt ieftine. Preţul pentru varianta normală este de 160$, iar cu ţinte preinstalate scorul creşte la 250$. Nu uitaţi însă că anvelopele sunt 120 tpi, iar aderenţa pe zăpadă este chiar de excepţie.
Pentru 2025 Riders Club anunță organizarea a 5 concursuri de ciclism cross country și mtb, însă în plus față de…
Dacă în februarie 2022, Bryton prezenta un nou model de ciclocomputer, mai precis Rider S500, azi avem lansarea următoarei versiuni,…
Disciplina gravel devine din ce în ce mai populară, iar producătorii nu se sfiesc să lanseze constant modele noi. Martor…