MTB-ul de enduro Marin Alpine Trail Carbon revine în 2021 cu geometrie modernă și rigiditate mai bună

Până acum modelele full-suspension de la Marin au fost toate din aluminiu, cu excepția Rift Zone. De aceea e un lucru deosebit că noul lor model de enduro, Alpine Trail, este disponibil în 2021 în versiunea Marin Alpine Trail Carbon, cu triunghiul față din carbon și cel din spate din aluminiu.

Bicicleta nouă are aceiași geometrie modernă ca versiunea XR din aluminiu lansată anul acesta: un unghi mic al furcii, unul mare al tijei de șa și un cadru foarte lung.

Marin Alpine Trail Carbon 2021 folosește roți de 29. Are în spate o suspensie cu cursa de 150 mm, în față fiind montată o furcă de 160 mm. Fibrele de carbon high-modulus unidirecționale sunt modelate să ofere geometrie identică celei folosite la modelul XR din aluminiu. La acest model a fost folosit carbonul pentru că Marin a dorit să facă cea mai puternică și rigidă versiune de Alpine Trail de până acum.

Geometria e fixă și are unghiul furcii de 63.5 grade, cel al tijei de șa de 78 de grade și un reach generos de 480 mm în mărimea L. Deși multe mărci aleg să folosească chainstay-uri diferite la fiecare mărime, Marin a ales ca acestea să fie egale, de 430 mm, la toate mărimile între S și XL.

Cadrul e destul de jos, cu seat tube scurt (425 mm în mărimea L) pentru ca să poată fi montate tije dropper cu cursă lungă, lăsând loc mult în cockpit pentru diverse configurații. Suspensia MultiTrac de pe Alpine Trail folosește o bascula forjată dintr-o bucată. Rezistența și rigiditatea basculei este suficientă pentru a fi eliminată puntea dintre seat stay-uri.

Cadrul din carbon are o protecție de downtube demontabilă ce protejează zonele vulnerabile de loviturile cu bolovani. Chainstay-ul drept are o protecție de lanț, dar aceasta nu e pe toată lungimea. Toptube-ul are puncte de montare pentru accesorii.

Modelul Mari Alpine Trail Carbon 2021 e disponibil în două variante. Carbon 1 este versiunea mai ieftină, echipată cu furcă RockShox Yari RC și amortizor Deluxe Select+. Printre restul componentelor regăsim transmisia Shimano Deore cu 12 pinioane, frânele Shimano MT-420 cu 4 pistoane și anvelopele Maxxis Assegai WT de 2.5. Modelul Marin Alpin Trail Carbon 1 e disponibil la prețul de 3345 Euro.

Modelul de top Alpine Trail Carbon 2 primește furcă Fox 38 Performance Elite și amortizor DPX2 Performance. Restul echipării incude transmisia Shimano XT/SLX cu 12 viteze, frâne SLX cu 4 pistoane și anvelope Assegai. Prețul e de 4295 Euro.

Mai multe informații găsiți pe pagina producătorului.

Informații de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

o săptămână in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma

Federația Română de Ciclism anunță organizarea Campionatului Național de Ciclocros 2024-2025

Sezonul hibernal nu este deloc unul “mort”, pentru că este vremea concursurilor de ciclocros. Astfel, pe data de 12 ianuarie…

2 săptămâni in urma