Mondraker prezintă noul Podium alături de alte modele pentru 2017

Mondraker a lansat pe piaţă câteva imagini şi detalii despre noile modele pentru 2017. Se remarcă noul Podium Carbon RR SL, mult mai uşor, dar şi modelele de enduro Dune şi Foxy şi modelele cu anvelope late Factor+ şi Prime+.

Podium Carbon RR are un cadru de doar 920 g şi foloseşte tehnologia Stealth Air Carbon, fiind folosite straturi de carbon de calitate superioară care au subţiat cadrul faţă de modelul actual. Este folosit în continuare sistemul IST de pipă integrată şi top tube-ul curbat.

Sistemul de integrare a pipei a fost îmbunătăţit, ghidonul rotindu-se mai uşor iar spaţiul dintre cadru şi pipă pare a fi umplut cu o spumă cu rol aerodinamic. Mondraker a lucrat mult la partea de aerodinamică, importantă la un model de XC, pipa având o prindere modificată, cu şuruburi îndreptate în spate.

Cablurile sunt rutate în mare parte intern prin porturi modulare, excepţie făcând deraiorul spate care rămâne rutat extern. Cadrul este optimizat pentru transmisii 1x, dar se poate monta şi un deraior faţă Di2 sau unul mecanic cu tragere de jos.

Cadrul primeşte stay-uri aplatizate şi un top tube aproape complet plat în spate, mărind confortul în zona şeii. Rigiditatea totală a cadrului a crescut cu 15%, odată cu o reducere a greutăţii şi cu o îmbunătăţire a confortului şi a aspectului.

Noua bicicletă păstrează seat tube-ul curbat pentru chainstay-uri cu lungime minimă, dar tija de şa este acum de 27.2 mm. Butucul Boost 148 de pe spate a permis scurtarea chainstay-urilor la 432 mm. Reach-ul este mărit, pipa scurtată iar unghiul furcii este de 70 de grade, pregătit pentru teren mai tehnic.

Monoblocul rămâne de tipul PressFit iar cadrul are protecţii integrate pentru chainsuck şi pe chainstay. Frâna spate se mută pe chainstay şi are prindere flat mount, de tipul celor de şosea, compatibilă cu discuri de 140 sau 160 mm. Furca este de 100 mm, fiind folosite modele Fox Float.

Modelul de top are greutatea de 8.57 kg şi foloseşte o transmisie XX1 1×11, dar vor fi disponibile încă trei echipări mai ieftine.

Dune Alloy va fi versiunea din aluminiu a modelului Dune cu cursă de 160 mm şi este de aşteptat un preţ destul de mic. Acesta foloseşte o versiune îmbunătăţită Evo a sistemului Stealth Side Structure, folosit de Mondraker la cadrele din aluminiu. Acest sistem foloseşte tuburi cu secţiuni mai rectangulare şi cu pereţi mai subţiri, scăzând greutatea şi crescând rigiditatea.

Suspensia rămâne de tipul Zero cu patru braţe. Geometria modelelor de trail este cu toptube-uri lungi şi pipe scurte. Unghiul furcii este de 66 de grade iar furca are cursă de 160 mm cu excepţia versiunii XR care are furcă de 170 mm şi unghiul mai mic cu 0.5 grade.

Cadrul este optimizat pentru transmisie 1x, dar accepta şi deraior faţă de tip bolt-on. Există şi o mică aripă de protecţie a amortizorului. De asemenea, în jurul monoblocului filetat există şi prinderi ISCG. Cablurile sunt rutate extern sub downtube, dar există posibilitatea montării de tijă dropper cu cablare internă.

Vor fi disponibile trei versiuni de echipare, una dintre ele folosind componente ieftine SRAM NX 1x. Modelul Dune Carbon va rămâne neschimbat în 2017, folosind însă modelele noi de suspensie Fox DHX2 şi Float X2.

Foxy Alloy este versiunea ieftină a modelului din carbon de all mountain cu cursă de 140 mm şi aduce aceleaşi performanţe şi o geometrie îmbunătăţită, alături de trei nivele de echipare, la un preţ mai abordabil. Tehnologia folosită este în mare parte aceiaşi ca la Dune Alloy, fiind folosite însă transmisii 2x, adaptate mai bine pentru all mountain.

Modificările geometriei includ un unghi al furcii mai mic cu jumătate de grad, de 67 de grade în cazul echipării cu furcă de 140 mm. Există şi aici modelul XR cu o furcă de 160 mm şi un unghi de 66 de grade, adaptat mai bine coborârilor grele.

Modelul Foxy Carbon rămâne neschimbat, dar va include opţiunea pentru o transmisie X01 Eagle 1×12.

Factor+ foloseşte parţial aceleaşi tehnologii ale cadrului ca Dune şi Foxy. Triunghiul faţă este identic cu cel de la Dune şi Foxy, dar forma tuburilor rămâne la fel cu cele ale vechiului Factor. Triunghiul spate este însă modificat pentru a accepta roţile 27.5+, cursa suspensiei fiind de 120 mm. Factor+ încearcă să ofere combinaţia perfectă de aderenţă şi suspensie pentru toate tipurile de trasee de MTB.

Cadrul acceptă tijă dropper rutată atât extern cât şi intern.

Prime+ este un model nou, cu cadru hardtail din aluminiu şi cu roţi 27.5+. Geometria este de tip Forward ca în cazul modelelor full suspension. Monoblocul e cu filet, cablurile sunt rutate extern cu excepţia deraiorului spate care este rutat prin downtube, existând se pare şi rutare pentru deraior faţă sau tijă dropper.

Mai multe informaţii despre echipare, preţuri şi disponibilitate vor fi transmise în curând, probabil la Eurobike. Mai multe informaţii găsiţi pe pagina producătorului.

Informaţii preluate de pe bikerumor.com

Horațiu Campian

Horaţiu pedalează şi merge pe munte de când se ştie, dar s-a apucat serios de mountain bike şi de participarea la concursuri în 2006, iar de cursieră în 2010. Când nu pedalează, aleargă pe poteci de munte, iar iarna practică schi-alpinism. Iubeşte potecile de MTB din Carpaţi şi şoselele şerpuitoare ale Alpilor. Zona sa preferată de MTB este Bran-Moieciu.

Share
Published by
Horațiu Campian

Stiri Recente

BikeXpert anunță datele pentru concursurile din 2025, Maratonul Vinului și Alpine Challenge

Datele celor două concursuri de mtb-maraton marca BikeXpert au fost recent anunțate. Astfel, primul va fi Maratonul Vinului MARVIN pe…

15 ore in urma

Două etape din Cupa Mondială de eMTB din 2025 vor avea loc în România!

După succesul incredibil pe care l-a avut organizarea Campionatului European de MTB anul acesta, în luna mai, la Cheile Grădiștei,…

2 săptămâni in urma

Test – șa Prologo Dimension AGX Space Slide Control

Șaua bicicletei este un subiect sensibil, și la propriu si la figurat. Așa că este greu și pentru noi să…

2 săptămâni in urma